lördag 28 februari 2009

Variväg och tränade förut, tredje gången denna veckan. Jag tar visserligen det lugnt men känns skönt att jag tagit mig ditt såpass i alla fall. På gymmet träffade jag nån som jag sen sen tog en fika med. Blev en varm baugette för min del, var inte så god, smakade knappt något.

Jag hade, som jag befarade, tagit fel dag i tvättstugan. Hade egentligen bokat 1 mars, men som tur var så hade ingen annan boka tiden jag tog istället.

När jag kom hem från cafét så kom Tess hit och provade lite kläder som införskaffats inför en maskerad. Sen så somnade jag en stund, fattar inte varför jag var så trött. Har ju trots allt sovit typ sju timmar i natt.

Bestämde mig för att stanna hemma med pojkarna (mina katter alltså) ikväll. Hade ingen lust att vara bakis i morgon så skippade festen som Tess försökte få med mig på. Så här blir en lugn kväll med melodifestivalen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag har också ileostomi och har precis börjat träna. Har du fått några rekommendationer hur pass hårt du får styrketräna? Jag tänker på magträning och ev uppkomst av bråck.

Hoppas att du får hålla dig frisk nu!

/Nettan

Hellie sa...

Hej Nettan!
Nej, inga rekommendationer om träning. MEn är ju nu9 månader sedan min operation, och man ska ju vara extra försiktigt första tiden just. Jag väntade 3-4 månader innan jag ens började träna.

Var i november på en ungILCO resa till sthlm, David Svensson som är trihatlet föresläste då, han är själv opererad, tidigare stomi men nu bäckenreservoar. Han tränar ju, uppenbarligen, hårt med tanke på sina fråmgångar. Enligt som jag förstod det på honom ska det inte vara nån större fara så länge man inte sysslar med tyngdlyftning Kondiotionsträning och normal styrketräning bör alltså fungera. Men som sagt, var försiktigt i början. Sen så vet jag inte om det kan vara så att vissa har större benägenhet för bråck.

Jag kör på med situps och sånt som vanligt. Har tränat stpe, box och bodypump sedan min operation, utan problem. Det enda jag haft problem med att göra är rygglyft, alltså då man ligger på marken på magen och lyfter upp överkropp, tycker det blir för mkt tyngd och tryck på min stomi då.

LYCKA TILL!

Anonym sa...

Hej igen!

Tack för svaret:)

/Nettan