lördag 7 februari 2009

LÖÖÖÖÖRDAG

Lördag och sol - en sådan underbar kombination!

Sov till cirka kl.10 idag. Tilläggas ska att jag alltid vaknar några gånger varje natt, och går i alla fall upp en gång för att tömma påsen och några gånger tömmer jag den bara på luft. Att sova en hel natt utan att vakna finns inte i mitt liv och har inte gjort på många år. Nu efter operationen måste jag upp och tömma påsen och innan operationen var jag tvungen att gå på toaletten för att magen var så kass. Men kan lova att det är väldigt mycket bättre att gå upp nu än innan operationen. Påsen går fort att tömma, innan operationen var det långdragna, plågsamma toalettbesök som gällde vilka tog all energi från kroppen och höll mig upp i timmar.

Så vad gäller idag? Ska ge mig ut på byn en sväng och kika lite i affärer tänkte jag, ska i alla fall köpa nagellackremover och kanske ett par strumpbyxor också. Använder strumpbyxor varje dag, tycker de håller stomipåsen så bra på plats. Så med andra ord är det klänning som gäller för mig dagligen. Jag som var en typisk jeanstjej innan, jenas fungerar inte alls för mig längre.

Ikväll ska jag kanske/förhoppningsvis på bio med någon och se Valkyria.

2 kommentarer:

Nillano sa...

Jag får sova hela nätterna... Jag behöver bara tömma vissa nätter, om jag ätit sånt som ger gaser.
Ja urs, för tiden innan operation. Man grät och vred sig av smärta, urs fö ratt tänka på det! Man hade sina knepp hur man skulle sitta men också trycka på magen, aj aj när jag tänker tillbaka.

Hellie sa...

Jag hade ju inte nån direkt smärta utifrån min sjukdom, de problem som fanns var den ständiga inflammationen med alla blodiga diareer