lördag 21 februari 2009

Så var det dags igen...

Var ju ute en sväng på byn och handlade förut, när jag kom hem var jag totaltslut och tänkte att jag skulle gå och lägga mig och sova en stund. Kände även att jag hade feberkänsla i ögonen (ni vet säkert vad jag menar) så tänkte att det var lika bra att ta tempen först. Jajemen, 37,9 - inte högt, men ändå. Vad fasiken är detta???! Jag är ju oroligt att det är lunginflammationen som krånglar. Funderade att sätta mig på akuten, för vill inte vänta på eventuell återgärd till tidigast måndag (försöker vara borta från jobbet så lite som möjligt). Men kändes löjligt att gå till sjukhuset, jag avvaktar och ser vad som händer och så får väl jag ringa lungläkaren på måndag. Gäller bara att komma fram på telefonen denna gången, var ju helt omöjligt när jag försökte förra veckan.

Så, som ni kanske förstår blir det ingen utgång för mig idag. Blir istället en kväll på soffan framför melodifestivalen. Håller just nu på att laga mat, testar en ny maträtt, så att kroppen får lite näring i sig.

Inga kommentarer: