tisdag 17 februari 2009

Massor massor

Har så otroligt mycket att göra, men var tvungen att smita in här fort för att vila hjärnan ett par minuter.

Dagens lunch belv två stycken korv med bröd samt makaroner. Blev småpanik igår för jag hade inget hemma och hade glömt att handla. Och det måste ju fixas idag annars är jag tillbaka i samma situation i morgon igen och då finns det inte ens korv med bröd att äta.

Har tänkt mycket på Elsa de senaste dagarna. Känns inte som det var igår hon senast skrev i sin blogg, har otrolig abstinens. Men nu har hon förhoppningsvis genomgått nån sorts lyckad operation och befinner sig antingen på uppvaket eller om hon kommit till avdelningen. Jag hoppas hon återhämtar sig snabbt och att hon nu får möjlighet att komma tillbaka till livet på riktigt, för så hon mådde förut var ingen tillvaro som jag önskar någon människa - även om jag ibland tänker att vissa allt skulle ta och känna på det ett tag för att fatta! Jag den senaste tiden lärt känna/kommit i kontakt med flera unga människor som lever med en sjukdom - människor som likt mig lärt sig att det inte är en självklarhet att vara frisk och må bra. Rent allmänt känns det nämligen som om många omkring mig ser det som en självklarhet, ung och frisk liksom! ni, det var många år sedan det var så!

Nu blir det jobb igen!

Inga kommentarer: