onsdag 25 februari 2009

R.I.P älskade Romeo


Idag avlivades min hund Romeo, han blev 12 år gammal. Jag skaffade Romeo när jag var 16 år och bodde med mamma- Mamma hade då en hund som är Romeos halvbror och är ett år äldre. När jag flyttade hemifrån kunde jag inte ta med mig Romeo eftersom han och hans bror inte gick att sära på.

Romeo har det senaste året blivit sjukare och sjukare. Han har haft mycket problem med magen, var tvungen att äta specialmat och ta medicin. Den senaste tiden har han även fått svårare att gå och att uträtta sina behov. Det har för oss varit tydligt att han inte mått bra och idag ringde mamma veterinären för en tid för undersökning och rådgivning. Veterinären konstaterade att Romeo. förut sina magproblem, hade dåligt blodtryck och bl.a. diskbråck (vilket gjorde det svårt för honom att bajsa) och hon sa att ifall det var hennes hund så hade hon tagit bort honom - så det fick bli så.

Usch vad jobbigt detta är! Även om jag inte längre har bott med honom så har han fortfarande betytt otroligt mycket för mig...

3 kommentarer:

Nillano sa...

Hej vännen, läste detta nu. Förstår det känns jobbigt. Mor och far har också en sjuk hund. Man får tänka så att Romeo slipper ha ont nu.
Kramar om dig!

Anonym sa...

valdigt trakigt...kram pa dig.

Anonym sa...

Tänker på dig. Förstår att det känns jobbigt. Men som Nilla säger, han slipper ha ont nu! Många kramar