tisdag 10 februari 2009

10 Februari 2009

Tog lite sovmorgon idag, var skönt!

Var totaldöd igår kväll, men kunde ändå inte somna. Kollade lite på RAW men sen låg jag där klarvaken. Tror jag har nån inre stress vad gäller jobb och träning just nu. Är alldeles för mycket på jobbet oc jag vill hinna träna upp min kropp hyfsat inför nästa operation. Har ju inte kunnat komma igång med träningen alls eftersom jag blir sjuk hela tiden.

Nu sitter jag här på jobbet och ska ta i tag i det så jag kan minska min stressnivå på den fronten i alla fall. Träningen får vänta tills jag och min lunga är friska.

Peace, love and understandning

7 kommentarer:

Nillano sa...

Hej vännen! Inte kul när man kännner stessen så där. Men man gör ju det ibland, innan man hittar balansen igen... som jag nu när jag börjar heltid igen.
Du får göra nån träning hemma mellan gångerna du kommer iväg till gymmet. Köp en pilates boll... det är super bra sen efter operationen med, för den tränar upp bolen bland annat... men alla musklert. Och är ju musklerna du ska träna upp konditon är ju en bonus. Ja då inför operationen menar jag ju.. annars är ju lagom bäst som vi säger i svergie :D
Hoppas du får en bra dag... Det blir det nog här. Förutom min rytt som göra så fruktansvärt ont, men på tor ska jag till massöen och se om hon kan få upp knuten/knutarna. Men har egentligen inte råd... 300 spän.. men m en får se det som nädvändigt annars går ryggen snart av, känns det som.
Hoppas du har några planer inför lördagen :P
Kramar

Anonym sa...

känner till det där med stressen, jobbar själv som socialarbetare (tror att det är det du sysslar med också?) med hemlösa i london. jag tror absolut att stress och övermäktiga krav på mig själv påskyndade mitt tillsjuknande (obs, ej orsakade). jag har först nu förstått att jag måste välja en annan livsstil, där för mycket negativ stress samt orimliga krav går bort. får väl se hur det går med det när jag återvändet till jobbet...skönt att du mår bättre! kram

Hellie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hellie sa...

Nilla: Pilates är inte min grej, vill ha träning med mer fart, fläkt och energi.

Maria: Det stämmer bra, jag är socialsekreterare med missbrukare. Just myndighetsutövningen är otroligt stressande. Vi har så mkt krav och måsten på oss, och det blir bara mer å mer saker vi ska göra.
Hur kommer det sig att du hamnat i England? Är det Ulcerös du har? Är du operarad? Hur hittade du hit? Blir ju nyfiken! =)

Kram på er

Anonym sa...

hej igen, faktiskt vet jag inte vad det är jag har längre. har haft diagnosen UC i tio år, men vid operation tyckte kirurgen det såg ut som Crohn's...så väntar på svar nu. kommer inte exakt ihåg hur jag hittade hit, tror att det var via kommentarer på 'elsa's' sida!
har flygit och farit sen jag slutade gymnasiet. haft svårt att hålla mig i sverige. hamnade nog i london av en slump egentligen. hade inte tänkt stanna så länge, men blev kär och kvar blev jag. fast det var egentligen meningen att jag skulle flyttat tillbaks till sverige förra månaden, men allt fick skjutas på framtiden då jag blev 'akutopererad'. operarades i början av december, skulle som sagt få en ileostomi, men då det visade sig kanske vara Crohn's så blev det en kolostomi. har funkat fint hittintills, helt över förväntan faktiskt.
hur länge har du varit socialsekreterare då? kram!

Hellie sa...

Maria: Kolostomi har jag faktiskt dålig koll på vad det är.
Är säkert mkt möjligt att du hittat hit via Elsas blogg.

Jag har varit färdigutbildad i 2 år nu och har jobbat på samma ställe hela tiden sedan dess, är dock nyfiken på att testa något utan myndighetsutövning nån gång.

Då är du nyoperarad, jag operarades i maj-08 så är ju ett tag sedan. Vad tycker du om sjukvården i England då?

Kram

Anonym sa...

faktiskt helt över förväntan. det är på en större skala än i sverige. läkare har fler patienter, vilket innebär för-och nackdelar för mig. de ser mer, men samtidigt är det lätt att försvinna i systemet. fast jag måste säga att det mesta funkar bra. har min gastroläkares mobilnummer och han är alltid tillgänglig. problemen ligger kring admin-personalen, sekreterare, receptionister etc. de är totalt värdelösa! men när man är förbi dem, funkar det. kirurgen är väl kanske något burdus, men har inget emot att han är rak och direkt, sålänge han opererar bra! sen är tillgången till vård bättre här. jag kan alltid få en tid samma dag hos min husläkare, vilket känns tryggt. stomisköterskorna är så fina. haft problem med distriktsvården dock, inte på hugget direkt...men som tur har jag inte behövt haft så mycket kontakt med dem.