onsdag 18 februari 2009

Utmaning

Har fått ett gäng utmaningar av Nilla, men denna ska jag faktiskt svara på.

Den går till på följande sätt:

“Bloggaren skriver 8 fakta/ (o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skriver du minst 8 personer som du utmanar. "

Tvivlar dock på att jag kommer på 8 stycken att utmana, och 8 st fakta/(o)vanor känns också svårt, men jag ger det en chans så ser vi vart jag hamnar. Måste det alltså vara "negativa" saker - det blir svårt, jag är ju nästintill perfekt (obs! ironi)


1. Jag är expert på att skjuta upp saker på morgondagen, eller varför inte nästa vecka. Disk, städning, packa upp väskor, träna - ja, vad som helst som inte känns kul att göra just då!

2. Jag kan alltid komma på en anledning att unna mig något, ätbart eller klädesplagg till exempel. Antingen har jag gjort något jäkligt bra och då kan jag "unna mig" detta, eller så är det synd om mig (ledsen, sjuk, utarbetat) och då behöver jag ju trösta mig.

3. Jag har varit chipsberoende i många år. Under åren jag gick i högstadiet och gymnasiet åt jag tre till fem påsar chips per vecka samt dip till. Som tur var så var kroppens förbränning på den tiden galet hög och jag var smal som en sticka. Nu förtiden så är chipskonsumtionen en helt annan, länge åt jag i alla fall en påse i veckan men så har det faktiskt inte sett ut den senaste tiden. Köper jag chips och dip så tar de dock slut på 5 minuter typ.

4. Jag är väldigt rastlös, har dock bättre och sämre perioder, eller snarare snämre och riktigt illa. När det är som värst så klarar jag inte av att slappna av tillräckligt mycket för att läsa en bok, sitter i stället i soffan med musik, tv och dator i full gång, gärna ett telefonsamtal samtidigt. Måste prata med minst 3 stycken samtidigt på msn, annars händer det inte saker tillräckligt fort. Titar jag på tv måste jag zappa ständigt om det inte är tilräckligt kul. Men visst jag kan även ibland, i rätt sällskap, bara njuta av att ligga och slappa på soffan/i sängen. Tror min rastlöshet och ofärmåga att bara göra en sak samtidigt blivit värre sedan jag började mitt nuvarande jobb, ett jobb som kräver att man ständigt har många bollar i luften (och aldrig tappar någon), kommer ihåg massa saker och gör allt samtidigt.

5. Jag har världens sämsta lokalsinne och geografi är jag kass på. Som tur är så bor jag i 1 r.o.k, annars hade jag väl gått vilse i mitt eget hem. Gick faktiskt till fel lägenhet en gång när jag skulle hem från krogen, minns dock inte händelsen utan har fått den återberättad av en kompis som skulle sova hos mig, jag trodde henne knappt. Kan säga att jag duckade i grannskapet länge efter det.

6. Jag har en tendens att avbryta männsikor som pratar, dock inte i min yrkesroll som tur är. Jag är medveten om denna egenskap och jag jobbar på att sluta med det då det är oerhört oartigt. Är inte illa ment från min sida, men ibland blir jag bara så ivrig.

7. Jag har en tendens att bli missuppfattad då jag kan framstå som väldigt självsäker och som om jag tycker att jag är störst, bäst och vackrast (vilket jag självklart är), detta är dock bara min ironi som visar sitt fula tryne - och tror man det jag säger är på allvar så blir jag istället illa omtyckt. Jag tycker om att driva med mig själv och bjuder på mig själv. Tvärtemot vad jag kan framstå så skulle jag snarare vilja säga att jag är ödmjuk och s tundvis även blyg. Men visst, det betyder inte att jag inte vet att jag är en toppentjej - att inse sitt värde och att man är en bra människa hoppas jag alla gör, hur ska annars nån annan kunna göra det? Älska dig själv!

8. Jag hatar att köra bil, detta är en enorm osäkerhet hos mig. Jag har haft körkort i 8 år men kör aldrig. Detta är ju lite dumt i jobbet då det kan vara bra att köra. Osälerheten grundar sig mycket i att jag kört bil väldigt lite då jag aldrig haft någon egen bil eller haft tillgång till någon bil. Sen att min mamma (av ingen anledning) alltid varit så osäker på min bilkörning gör ju inte saken bättre. Det första hon sa när jag kom hem efter att klarat uppkörningen (på första försöket) och ville låna bilen, var: Näää, jag vill nog åka med med dig först.
Tack för förtroendet liksom!

De jag utmanar är följande:
Madde, Sussi, Alexandra, Elsa och Blomsterbarnet

Ni som antar utmaningen - länka till mig.

1 kommentar:

Nillano sa...

Kul att du antog utmaningen vännen. Är alltid lika kul när man får läsa om andra :D
Vi är lika på mycket, hihi.
Tack för pratstunden förut, har talat med Camilla nu. Så nu ska jag vara med, gäller bara att göra ett bra upplägg :D
kramar