onsdag 4 februari 2009

Mat, mat här var det mat, och godis och annat!

Bror var här förut idag och lämnade två filmen, Lars & the real girl, som jag såg idag. Var en annorlunda film, som jag inte direkt rekommenderar. Den andra filmen heter RocknRolla och jag har ingen aning om vad den handlar om, det återtår att se.

Sen promenerade jag till vårdcentralen (har insett att jag blir för andfådd av att cykla) och hämtade sjukskrivningsintyget. Jag blev sjukskriven t.o., 13 februari men blir jag bättre innan dess är det bara att gå tillbaka till jobbet. Egentligen hoppas jag på att kunna jobba redan på måndag, annars måste jag blanda in försäkringskassan, vilket är det sista jag vill. Försäkringskassan betyder bara problem och jag vill inte blanda in dem för vad som troligen bara skulle bli några dagar. Då har man ju ett heltidsjobb framför sig sig på att jaga sin ersättning, se till att de gjort rätt (vilket de sällan gör) o.s.v.

Efter detta gick jag och handlade och det blev massa gott! Allt som allt köpte jag:
- 1 kg godis (ja, ni läste rätt! jag som inte ens är en gottegris egentligen, påsen kommer fan aldrig ta slut. Jag får göra som jag brukar, ta med den till jobbet, det brukar fungera!)
- En påse Icas nachochips med chilismak (de är klart godast!)
- Ett paket bacon
- En halv grillad kyckling
- Ett litet paket vaccumförpacad potatisgratäng (som när jag kom hem visade sig vara rotfruktsgratäng)
- En purjolök
- En stor prästost
- Ett stort pack med hönökaka

När jag kom hem fixade jag mat, gjorde i ordning gratängen (tilsatte vitlök, purjolök, salt, svartpeppar och lite grädde), in i ugnen med den och sen satte jag mig framför filmen med godiset. När gratängen var klar åt jag den tillsammans med kyckling. Sen har jag suttit framför film och tv sedan dess och ätit godis (vilket jag verkligen är grymt osugen på nu).

Har inte tagit nån temp än idag, tog ett par värktabletter för ryggen förut så nu är det nog rätt meningslöst. Ryggen gör fortfarande ont, eller är ju snarare lungan, men ändå.

Det var min dag så lång.

Som ni kanske märker gick jag och handlade hungrig! När jag

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken räsershopping! Den där godispåsen skulle jag kunna döda för..hehe. Jag smygåt Geischa (stavning) choklad igår när jag kom hem, tre bitar sisådär. Smyg nästan med det inför katten. Sen kom jag på att min mamma ska gå upp i lägenheten i dag med en påse kattsand till mig och då fick jag gömma pappret längst ner i soptunnan. Men vet ju aldrig om hon har anledning att kika i den...haha. Känenr mig som värsta matmissbrukaren..:P Så illa kan det gå när begäret blir förstort! Men jag har en hel matlista med rätter som jag ska avverka när jag mår bra igen. Jag har sagt till min mamma att on ska påminna mig när jag mår så pass bra hur mycket man ska uppskatta maten och goda måltider. Ja, det var mycket svammel om lite..

Visst blir man chockad när man kommer på att hoppsan idag har jag inte bajsat. Undras vad som är fel nu liksom..haha. Fast nu skiter jag ju ändå, så nu slipper jag fundera över det..:P

Det låter rätt så tryggt att höra att din tjocktarm inte var kanonsjuk innan din operation. För det gör ju attt man själv kan stå på sig när det gäller stomin. För det är ju som sagt ingen långsiktig lösning det här. att en gång om året komma in akut och ligga inne några veckor för att näras upp och sen skickas hem och gå ner det lilla igen plus lite till och sen dessutom inte kunna bli kortisonfri. Och det är väl ändå det man strävar efter? Så har ju jag uppfattat det i alla andra fall. Men inte för mig, nej jag är ett fett undantag!

Jag har uppdaterat i min blogg om de senaste skrivna remisserna. Jag är på turné runt om i skåne och jag vet inte till vilken nytta. Men hoppas innerlig att detta leder någon vart!

Trist att ligga hemma och fördriva tiden kan jag tänka. Just när man bara vill arbeta och leva normalt. Hoppas i af att du kan gå och jobba på månda. Börja inte för tidigt bara ;)

Nu börjar jag efterlysa min sk middag. Inte för att det brukar smaka, men nu är det en halvtimme sedan lunchen serverades...hm, men så är det när man ligger på undantaget..
Sköt om dig vännen!! Många kramar