tisdag 24 februari 2009

Mumien

Innan jag kom hemifrån i morse så gjorde jag en ytterst klantig sak.
Då mina sladdar till högtalarna är söndriga (en viss Stig som bitit av dem) och jag var galet sugen på att lyssna på musik så satte jag på musik på mobilen. Märkte att ljudet blev lite sämre när jag la den ner så bestämde mig för att luta den mot en grej så den halvstod upp, so far so good!
Problemet med det hela var vart jag ställde den. Då jag befann mig i badrummet tänkte jag att det var praktiskt i hallen precis utanför, på min hallmöbel. När jag ställde den där tänkte jag dock tanken "hoppas nu bara inte Stig hoppar upp här för då välter han ner den" (Stig brukar nämligen ligga där uppepå när jag befinner mig i hallen eller badrummet).

Cirka två minuter senare hör jag att Stig hoppar upp, jag försöker rusa de två metrena fram till mobilen, men försent! KRASCH! Rakt ner i golvet, där själva fronten på min mobil (Sony Ericsson S500i) faller av. Har visserligen hänt en gång förut och då var det bara till att sätta på den igen. Men denna gång hade själva "fästet" eller piggen i ena hörnet gått av så den sitter löst i ena hörnet.

Jag inte vill köpa en ny mobil, dels vill jag inte lägga pengar på det nu, har för mycket andra utgifter. Dessutom vill jag inte köpa nån ny för jag älskar fortfarande den jag har! Har haft den i ett och ett halv år men är inte redo att byta. Och själva telefonen fungerar ju, bara fronten som är lite sönder.

Fick tips av min bror att det finns ett företag som lagar det mesta på mobiler, kollade in på deras hemsida och såg där att det fanns en sån reservdel att köpa, för 179 kr. Valde dock att beställa hem den för 49 kr i fraktkostnad, kostar ju ändå mig det att ta mig till affären, och nu slipper jag ju lägga tiden på att ta mig dit. Så hoppas nu att den kommer snart och att allt fungerar bra i så fall är ju Mumien grymt bra (Mumien = företaget).

Inga kommentarer: