söndag 1 februari 2009

Ny taktik: Ignorera

Inget verkar ju funka för att göra mig frisk. Jag har både försökt med att verkligen vila, vila, vila samt att vara aktiv (arbeta) men inget har fungerat, även om jag visserligen blev mindre trött av vilandet. Men vad sägs om att ignorera, totalt! Om jag inte kollar om jag har feber - så har jag inte feber! Tror ni det fungerar? Lite av att "stoppa huvudet i sanden" alltså, eller, "det man inte ser finns inte". Var ju i och för sig så jag påbörjade allt detta förra veckan, men kan ju kanske ge det ett nytt försök.

Så om jag helt enkelt säger att jag är frisk nu, så är jag det! Ok?

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du också kommit in i trotsåldern? ignorans är nog ett stadium i hela karusellen :P Men vem vet, det funkar kanske?

Ja misstänker att det är slaggprodukter och annat skit som ska ut. Ont gör det i vilket fall ;)
Detaljer är man van vid. Den ständiga frågan är: korv, gröt, puré eller vatten? hehe. Den fråan får man ofta och nu börjar familjen köra med det också :P

Usch ja, det är inte roligt att dela rum när man inte får äta. Tant gunnel fikade igårkväll och jag trodde jag skulle krevera av kaffe doften. jag som för någon dag sedan skrev att jag skulle kunna döda för en kaffe..Så därför flyr jag fältet så ofta jag kan för att slippa matdoft och matprat!

Haha. kan riktigt känna oron i kroppen innan du hunnit sprita av toaletten och kunnat dra ner byxorna. man tror man ska göra på sig! hehe. Det är bråttom när det händer liksom..
Nä, nu ska jag pyssla om min katt en liten stund, sen blir det tillbaka till fängelset ;) Ska trada lite med min farfar också innan jag installerar mi för kvällen. Gubben är häftig. Han är 91 år gammal och klarar sig rätt bra själv. Han frågade i tisdags vart jag hade min rullator. haha. Han tror nog det är standard att få en sån på sjukhuset. Han har nämligen aldrig haft rullator innan. Inte förrän han kom in nu och hade svårt för att gå.
Kramar