lördag 31 januari 2009

Status quo

Läget oförändrat, fortfarande feber, ingen som helst framgång alltså.

Idag har jag inte gjort nånting, tyvärr, massor att ordna här i lägenheten. Nån mat får jag knappt i mig heller, en smörgås till frukost, sen en isglass, lite chipsrester och lite godis. Bra diet va?!

Har sett ett par filmer:
- Gran Torino (en ny film med och av Clint Eastwood)
- Felon (som jag rekommenderar starkt, riktigt bra film och för dig Madde, så fanns det vältränade kroppar, i alla fall en snygg)

Igår såg jag Borat och Walk the line (som jag sett innan).

Nu är det slut på filmer att se och jag är hänvisad till tv:n. Hur kan lördagar vara dagen med sämst tv utbud? Är ju helt sanslöst vad dåligt, bara filmer de redan visat tio gånger tidigare.

Jepp, jag gnäller än... tro sjutton det, 10 dagar med feber nu! KUL! Vill vara frisk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ahh, denna dumma feber! Bort, bort bort!!
Kommer du förresten till avdelningen och ger dem en spark i häcken? Tycker den är rätt befogad nu!
Visst är PICC-linen intressant? Tycker den är häftig, fantastisk uppfinning. Men sen är man ju lite skadad också. Eller härdad?!
Krya på dig! kramar

Madde (maddepladder) sa...

Åh, tackar, tackar! Ska genast undersöka vart jag kan få tag på denna film... :D

Krya!

Anonym sa...

På mitt sjukhus har jag en överläkare inom invärtesmedicin. han är superduktig inom mag-och tarmsjukdomar. Så honom har jag stort förtroende för. Men sen är det desto värre. Sköterskorna och läkaren på avdelningen har noll koll på läget. de blir förskräckta då jag säger att jag blöder från tarmen.. de är nog inte särskilt vana vid sånna som mig. tyvärr. Jag ligger nu på en medcinavdelning med mest gamla människor..
Är så trött på att höra att man ska avvakta, kämpa på och vara stark. Jovisst. Just nu existerar man bara.

Jag börjar allvarligt fundera på att gå vidare med detta, beroende på vad min läkare säger i morgon och vad kirurgerna på det andra sjukhuset säger. Sätter de käppar i hjulet nu så då jävlar. Då säger jag rakt ut att jag kastar in handduken. De ser ju inte längre till mig utan bara till min jävla tarms utseende.
Det är för bedrövligt.

Tack för ditt stöd, man inser nu att man inte bara ska tacka och ta emot. Det är nog jäkligt fel det här.

Hoppas febern försvunnit så du kan återgå till arbetet i morgon!
Krya på dig!! kramar