fredag 30 januari 2009

Behöver mat

I regel när jag är sjuk blir min aptit som bortblåst, har inte ätit något vettigt (som klassas som mat/middag) sedan jag åt lite thai i onsdags. Var precis och handlade lite i vår lilla butik är runt hörnet, dasspappret var slut som vanligt (går åt en del när man tömmer påsen typ 7 ggr/dygn) och passade på att strosa runt för att hitta något att äta. Tror ni jag lyckades? Det jag kom hem med var, förutom toapappret, lättdryck (sådan man blandar i tillbringar - är så törstig), gräddfil. dip och chips (min standardmedicin när jag är sjuk), samt GB´s gräddglass med krossad choklad och maränger. Gott, javisst! Men vart är maten!!?

Var på vårdcentralen igen, ringde dem och de tyckte jag skulle komma dit då jag fortfarande har feber. De hade dock inga klara svar nu heller. Snabbsänkan (CRP) var något lägre än i tisdags, 123 istället för över 160. Fortfarande feber dock och mer hosta. Läkaren sa att det bör vända snart med tanke på pencillinet och att jag troligen åkt på nån luftvägsinfektion eller lätt lunginflammation eller nåt. Skitsamma säger jag, GÖR MIG FRISK!

Nu kommer jag istället för en mysig helg med biobesök, få en jäkla skithelg ensam med katterna i min lägenhet hela helgen. Vill ju inte riskera att smitta någon. Har fått jäkligt ont i ryggen också, säkert på grund av att jag ligger ner större delen av dygnet.

Tror tyvärr ni får stå ut med gnällandet tills jag är frisk, tyvärr! Får det väl att framstå som att jag är dödssjuk vilket jag inte är, men är så otroligt trött på det här, vill jobba och ha ett socilat umgänge.

November: En rejäl jäkla skit halsfluss (Crp på över 160)
December: Återigen en rejäl jäkla skit halsfluss (Crp på över 160)
Januari: Innan jag hunnit sluta med penicillinet åkte jag på en ordentlig jäkla förkylning och ungefär i samma veva ett stopp i magen som gjorde helvetiskt ont och ledde till en natts inläggning. Och nu är det denna jäkla skiten, som inte verkar veta vad det är. Ytterligare en vecka åt helvete känns det som.

Jag vet, finns massa människor som har det betydligt värre än mig, Men när jag opererat bort tjocktarmen och har stomi in ett helt jäkla år så trodde jag väl att jag skulle få må bra och vara frisk för en gångs skull också!

Nix, jag är inte från Gnällbältet, men gnäller ändå!

Inga kommentarer: