lördag 10 januari 2009

Lördag 10 januari-09

Igår kväll var en riktigt slapparkväll, låg hemma i soffan och kollade på tv och tjötademsn. Fick också tvättat fyra maskiner tvätt i och för sig, men hade behövt göra betydligt mer nytta än så, men har lite svårt att slita mig från msn ibland när det är massa trevliga människor där.

Tycker min förkylning blivit bättre, känner inte att jag behöver isolera mig för att inte snora ner folk allt för mycket. Magen känns bra, knapp öm alls längre och det kommer ut som det ska.

Ikväll blir det bowling med Tess, en killkompis till oss, samt killen jag var på dejt med i tisdags. Har ju inte hunnit träffa honom något mer eftersom jag varit sjuk. Jag och Tess hade planerat att bowla och de två känner varann lite så frågade om han kände för att hänga på, vilket han gärna gjorde. Jag är verkligen värdelös på bowling, men kul är det!

I morgon är planen att gå på restaurang och bio med samma kille, om han inte hunnit tröttna på mig tills dess. Han vet inget om stomin, men när jag var inlagd på sjukhuset var det lite svårt att låtsats som ingenting så berättade då att jag har en tarmsjukdom, men inget mer. Är just nu spytrött på min stomi, vill bara bli av med den! Och då är det säkerligen minst ett halvår kvar till min operation. Tycker det är så tröttsamt att dejta med stomi. Att behöva berätta sådana tråkigheter när man fortfarande håller på att lära känna varandra. Just nu hatar jag den verkligen. Känner att jag inte är jag riktigt fullt ut med den. Känner mig begränsad och återhållen på något sätt som jag inte alls tycker om. Jag vet att jag rent fysiskt mår hur mycket bättre nu som helst jämfört med innan operationen, går inte ens att jämföra. Men nu verkar man så frisk och "normal" men så har jag ändå den jävla påsen på magen, HATA! Är verkligen så jag känner just nu. Och ja, jag vet att han inte är värd mig/nån bra kille om han inte kan acceptera min stomi, men är inte bara det som det handlar om. Stör mig på att jag känner mig tvungen att behöva berätta det så tidigt jämt, kunde man inte göra den osynlig ett tag i alla fall? Dessutom gillar jag inte sättet den påverkar mig och mitt självförtroende på. HATA!

Nu måste jag göra mig i ordning för att gå ut och handla ett par saker; barnolja för att ta bort min vattenfasta mascara med och ett par nya strumpbyxor.

Hoppas ni och jag får en kanonlördag!

Inga kommentarer: