fredag 23 januari 2009

Mer åt de som redan har mycket

Läste precis denna artikeln och visst glädjs jag åt att få mer pengar i plånboken, men de som tjänar mest på det är självklart de som redan tjänar mest.

Dessutom så får man inte glömma att skattepengarna inte bara försvinner in i något stort svart hål (även om det kan kännas så). Med alla neddragningar i skola och vård t.ex. så behövs det väl snarare ett tillskott, eller?

Köerna till operation på mitt sjukhus är ju alldeles för långa, och tro mig, det är inte det minsta kul att vänta! Lätt att skita hur det är på bl.a. sjukhus och skolor då man inte själv blir drabbad, direkt. Men det många inte tänker på är att förr eller senare drabbas även de, de kan också bli sjuka, eller får barn som går i en underbemannad skola. Bristen i vården leder till ökade sjukskrivningar, som i sin tur kostar samhället pengar. För lite resurser i skolorna leder till många problem på lång sikt! Politik och alla kortsiktiga lösningar!

Nej, jag är inte superpolitiskt insatt så går säkerligen att finna fel i mitt resonemang, men detta är i alla fall mina tankar.

Inga kommentarer: