torsdag 22 januari 2009

Heute

Ja, denna dagen då, torsdag 22 januari, år tvåtusennio.

Vad händer? Ingen aning är svaret på den frågan. Har haft funderingar på att träna idag, men får se hur det känns sen, men segheten i kroppen, ryggen o.s.v.

Är en bra handbollsmatch idag, Sverige möter Kroatien i VM, och Kroatien är riktigt duktiga. Har knappt kollat alls på handbollsVM i år faktiskt, men som gammal handbollsspelare så lockar det ju ändå lite, men anar att vi kommer att få storstryk.

Bör städa lite i klädkammaren, problem är att lampan när inne inte fungerar. Skulle byta glödlampa igår men när jag tar tag om den i handen för att vrida så krossas hela den i handen mig och det faller splitter överallt. Måste i alla fall se till att hänga in den rena tvätten, det är verkligen något jag är totalkass på, att få hängt upp det. Istället ligger det där allt ihop och blir skrynkligt, och först när det är dags att fylla tvättsäcken med ny smutstvätt när jag ska ner och tvätta igen, så får jag hängt upp den, för att jag då är tvungen. Men är nog bara det jag ska satsa på att göra idag. Ser ok ut hemma i lägenheten och mat till jobbet har jag. Skulle i och för sig inte skada att tvätta golven och putsa fönstret som härom veckan fick världens största fågelskit på sig, ser ungefär ut som om nån har kastat en näve lera på fönstret.

Snart är det helg - underbart!

Inga kommentarer: