torsdag 29 januari 2009

Torsdag 29 januari 2009

Snart helg, snart helg, snart helg! Visst ska det bli underbart!? Jag har i dagsläget inget spikat för helgen, men lugnt ska det bli i alla fall. Blir ev. bio med någon en av dagarna, men inget bestämt. Gäller ju att bli lite friskare också, känns bra att jag prioriterar jobb framför allt annat va?

Gårdagskvällen då?
Kom hem från jobbet lite tidigare igår, vid 16.40 typ. Störtdök ner i sängen och somnade på två sekunder. Vaknade vid kl.19 lite smått tyrvaken och något ovillig att gå upp. Insåg dock att det nog var bäst att ta med sig täcket och en kudde och i alla fall förflytta mig till soffan två meter bort (ibland är det praktiskt me 1 r.o.k). Samtidigt som jag satte igång internet (ja ni ser, klockan är 19 och jag har inte startat datorn än, då står inte allt riktigt rätt till) så ringer någon på mobilen, sitter och tjötar bort en timme, sedan surfar jag runt lite, inget kul hade hänt i cybervärlden dock. Låg och slötittade på tv, mådde allmänt skit och förbannade mig för att jag jobbat, febern hade blivit högre igen och jag kände mig mer påverkad av den. Tog ett par alvedon vid kl.21 och kl.22 var det bums tillbaka i sängen och återigen tog det cirka två sekunder att somna.

Ett tag senare (kollade inte vad klockan var) så vaknade jag fullständigt dyngsur!!! Orkade dock inte bry mig så mycket utan försökte torka bort den värsta svetten och hitta en torr kudde och lite torrt täcke. Ett tag senare vaknade jag igen och situationen var den samma. Sista gången det hände (kl.02) var täcken så genomblött att jag gick upp och hämtade en fleecefilt och la den och lite överkast på mig istället, sen tog de värsta svettningarna slut. Jisses om jag var törstig i morse?! Var dock säkerligen bra för kroppen att svettas ut skiten! Men insåg dock att jag kanske borde vara hemma lite längre.

Får se hur jag gör, ska iväg på ett viktigt möte nu. Efter det får jag känna om jag ska stanna här eller åka hem.

SICKO!

Inga kommentarer: