måndag 5 januari 2009

Back at work

Så, då var man här igen, på jobbet alltså! Känns faktiskt inte alls bra, känner mig rätt less på det. Känns som det är så jäkla mycket nu som jag varken vill eller orkar ta tag i, men är väl bara att bita ihop!

Vet att jag har varit dålig på att uppdatera det senaste, så kan det bli. Men får väl skylla på min ledighet och att jag faktiskt varit sjuk en del. Blev två karensdagar i december, det kommer att kännas när den lönen kommer. Och som jag anade så är jag förkyld, fast det känns som det sitter mest i halsen och i bröstet, lite hosta och nån knepig känsla i halsen.

Helgen har varit rätt bra, lite blandad kompott på jag säga. Var som sagt hos min underbara, vackra, älskade brorson i lördags. Sedan bar det av hem för att överlägga med Tess vad som skulle ske på kvällen, då vi båda var lite krassliga så bestämde vi oss för bio i vår lilla stad. Filmen Australia visades kl.19 så den gick vi och såg. Under de tre timmar som filmen varade lyckades Tess, i biomörkret, övertala mig om att vi skulle ta en sväng på krogen efteråt. Så kl.22, när filmen är slut, rusar vi därifrån för att göra i ordning oss lite snabbt för en liten sväng på nåt hak på hemmaplan. Blev faktiskt en rätt trevlig kväll, även om jag så här med facit i hand önskar att jag agerat lite annorlunda gällande vissa saker, eller personer. Men det är ju alltid lätt att vara efterklok!

Söndagen gick i slapphetenstecken. Sömn, slappning i soffan, pizza och ett par promenader.

Och nu är man alltså tillbaka på jobbet, men är ju ledig i morgon igen, tack och lov! Och jag hoppas att morgondagen kan bli en trevlig dag, som kan ha positiv påverkan på framtiden! Oj, vad hemlighetsfull jag lät där då, men är helt enkelt så att jag ska luncha med någon som verkar rätt trevlig, men vi får se hur det blir.

Och på tal om killar, var inte på Facebook igår och lyckades snubbla över bilder från någras nyårsafton. Några av dessa några var mitt ex och hans nuvarande flickvän, kändes ju inte alls som om ett dolk i hjärtat, aj aj aj! Men men, som sagt, fika i morgon - framåt och uppåt, det ska jag!

"Ljudet av mitt hjärta, behöver ljudet av ett annat hjärta"

1 kommentar:

Nillano sa...

Skönt med ledig dag imorgon. Din dag kommer säkert bli hel bra =)
Själv får jag hoppas jag också får träffa en viss :)
Sitter på nått konstigt vänster och tittar på hockey finalen nu...
Hoppas du sover gott. Kram