tisdag 6 januari 2009

Kände mig som en isglass

Igår var jag på en tapasrestaurang med några vänner för att fira en kompis som nyligen fyllt år. Var mycket trevlig, maten var god och vinet kostade 29 kronor/glas. Jag kan ärligt säga att jag inte var det minsta sugen på att festa till det, men det var ett par av mina vänner, som jag inte varit ute med på länge! Den ena av dem har dessutom precis avslutat ett längre förhållande och kunde behöva muntras upp. Så, det var ju bara att hänga på! Satt och tjötade, skrattade och drack vin och shots på restaurangen, sedan bar det ut på stora stadens paradgata för lite nattklubbande. Till en början var det väldigt tomt och endast tjejer, hur kul som helt faktiskt! Sen droppande det dock in mer folk och även exemplar av det manliga könet.

En av mina vänner mådde dock lite dåligt efter ett tag och blev nära vän med toalettstolen. Hennes pappa skulle hämta oss då det inte gick någon natttrafik hem, och snäll som jag är tänkte jag att jag skulle ordna en plastpåse till henne då hon var rädd för att må dåligt i bilen. Så jag gav mig ut med idéen om att springa till seveneleven och ordna en sådan. Insåg dock efter några meters springandes i endast kjol och linne i tio minusgrader att det var längre till seveneleven än vad jag fått för mig, men tänkte att det bara var att bita ihop! När jag väl kom fram visade sig det dock att affären var stängd! Så då fick jag tänka om, var kan de tänkas ha platspåsar? Vid det här laget känner jag mig djupfryst. Gav mig av mot Burger King och högg tag i en anställd där, han informerade mig dock om att de endast har papperspåsar. Jag berättade för honom om hur situationen såg ut, då ordnade han genast fram en liten soppåse - en sådan ängel!

Tror inte denna lilla språngmarsch gjorde min förkylning bättre, nu är jag nämligen mer hostig än igår och halsen känns inte heller bättre. Önskar bara jag kunde få vara frisk någon gång så jag kommer igång med träningen!

Kan även informera er om att, som jag anade så fanns det en person som var skyldig till att jag fått halsfluss två gånger på två månader. Personen i fråga gjorde ett halsprov av det visade sig att han bär på det, utan att utveckla det. Så för en person som mig som lätt får halsfluss så blir han en smittohärd.

Det var alltså gårdagen. Idag blir det som sagt en liten lunchdate i stan vid tresnåret.

Host host host!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejjen!
Hur står det till med allt?
Jag blev bara så nyfiken så jag lär fråga vad är det för träning du vill komma igång med?
Kramizáar

Hellie sa...

HEJ!
Ja du, all mäjlig träning!
Box. gy,. bodypum, step, bodytoning osv. Behöver verkligen träna upp min kropp inför nästa operation. År 2008 tränande jag nästan inget alls pga att jag var sjuk hela tiden.