söndag 18 januari 2009

Hela helgen

Så, vad har hänt i helgen då? I lördags sov jag ut ordentligt, men var ändå jättetrött. Var och käkade lunchbyn, sedan blev det lite filmtittande och musiklyssnande, ett restaurangbesök där jag förtärde lite tapas, mer musiklyssnade och tv-tittande, vid kl.04 var det dags att åka hem för då kunde jag inte hålla ögonen öppna längre. Så blev alltså en lika sen lördagkväll som det brukar, även om jag inte var ute på krogen denna helg. Typiskt va? Aldrig får man sova ut, den det var det i och för sig värt för var väldigt trevligt. Stomin bråkade dock lite, var ett jäkla bubblandes och en hel del luft som ville ut, typiskt när man är i lägen då man vill att den ska vara lugn.

Idag gick jag upp kl.08 för jag hade tvättid, som vanligt tidigt på söndagar. Hade alltså inte ens sovit fyra timmar. Jag lade i en 40 tvätt och en 60 tvätt. Gick upp igen och somnade en liten stund, ner till tvättstugan igen för att hänga upp 40 tvätten, började lägga i 60 tvätten i torktumlaren, när jag lagt över hälften insåg jag att tvätten var torr - jag har alltså glömt sätta på maskinen! Var bara till att sätta på maskinen och slänga in en ny 40 tvätt i andra maskinen. Gick till affären för att köpa lite tvättmedel och annat smått och gott. Hem och åt frukost. Väl nere i tvättstugan igen tycker jag det är märkligt tyst, då visar det sig att jag glömt sätta på torkrummet, snurrig eller? Efter det var jag jäkligt noga med att kolla att jag inte missade att trycka på några fler knappar.

Har varit riktigt trött och uttråkad hela dagen, blev tillslut så rastlös att jag gick till gymmet och solade och gick på bandet med kraftig lutning i 15 minuter, tappade lusten ganska fort.

Sen jag kom hem har det blivit duschen och så har jag lagt lunch till i morgon samt ätit lite av den idag.

Vill verkligen inte jobba i morgon, är helt galet mycket att göra så vet inte i vilken ände jag ska börja! Usch vad stressigt det kommer att bli!

Inga kommentarer: