torsdag 22 januari 2009

Vårdcentralen uppdatering

Kände mig riktigt löjlig när jag gick till vårdcentralen igår, självklart hade smärtan just då minskat. Men resonerade så att jag i regel bara söker vård när jag är väldigt sjuk, så nu var det min tur att slösa lite med deras tid.

Fick först träffa en läkarstuderande som inte verkade veta vad hon skulle fråga om, stackarn verkade väldigt obekväm och lite lätt förvirrad. Hon ställde samma frågor flera gånger och verkade väldigt osäker. Hon tog blodtryck, lyssnade på hjärta och lungor, klämde lite på mig. Sedan kom den "riktiga" läkaren in. Han gjorde ungefär samma saker, men tryckte även på några ställen på min rygg när jag låg på mage, det visade sig att det gjorde väldigt ont när han tryckte på ett par ställen på vänster sidan, men inte alls på höger sidan. Han sa då att det är någon led bak i ryggen som det var något krångel med. Det gör då ont när jag djupandas då revben och annat rör sig och smärtan kan gå ganska långt fram på grund av nerver eller något sådant, förstod inte riktigt. Är bara att avvakta på att det går över, och skulle det ta väldigt lång tid får man uppsöka sjukgymnast, så med andra ord, ingen fara med mig.

1 kommentar:

Nillano sa...

Skönt att veta iaf. Tänker på dig! Kram