söndag 25 januari 2009

Vad sjutton är detta?

Ni som följer min blog vet att jag den senaste tiden (läs: dagarna) gnällt över att jag varit matt i kroppen. Har känt mig lite febrig till och från och haft på känn att det var något jävelskap på gång i kroppen. Idag tog jag tjuren vid hornet (hade tänkt göra det igår men glömde det) och tog tempen. Ja visst hade jag feber, 38,6 ligger det på nu så är ju inte död eller så. Men är så jäkla surt, fattar inte när min kropp ska sluta jävlas med mig. Trodde att jag efter att opererat bort min sjuka tjocktarm att jag skulle få njuta av att vara frisk, men tji fick jag!

Ni måste ju tycka att jag är en jäkla gnällapa, har ju gnällt i princip hela tiden bloggen funnits. Hade halsfluss i november, Sedan åkte jag på halsfluss 22 december igen, jäklar vad ont jag hade! Innan jag ens slutat äta penicillinet åkte jag på en ordentlig jäkla förkylning som varit väldigt utdragen, är ju inte borta helt än. Åkte även under denna tiden på ett stopp i magen och fick då spendera en natt på sjukhus. Nu har jag alltså feber igen, och har ingen jäkla aning om varför? När får jag vara frisk och må helt bra då? Fysiskt i alla fall? Är väl inte så mycket begärt när jag låtit dem skära upp min älskade mage och ta bort den jäkla tjocktarmen som hade plågat mig i sju år. Så trött på det här nu! Vad sjutton är det för fel på min kropp och mitt immunförsvar?

Gnäll gnäll gnäll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag hittade din blogg via Nillanos. Ar sjalv nyligen stomi-opererad. Tror mig har last att mycket av immunforsvaret sitter i tjocktarmen, kanske det har med det att gora? Nu vet jag inte hur langesen du opererades, men jag antar att du stod pa immundampande mediciner och kanske gjort ett bra tag. Det tar ju nagra manader for dem att lamna kroppen...kanske ar det det kroppen reagerar pa. Zinc ska vara bra for immunforsvaret! Krya pa dig./ Maria

Hellie sa...

Hej Maria!
Vad kul att du hittat hit och att du även lämnar ett litet fotspår! Hoppas det fungerar bra för dig med stomin och att du får ut något av min blogg.

Jag operarades i maj, så är 8 månader sedan nu. Åt ständigt kortison och den sista medicinen jag testade var remicade, men det var ca 6 månader innan op som jag slutade med den så just de bör inte vara anledningen.

Däremot kan säkert min mage vara en anledning, men nu tycker jag änna att det räcker med att vara sjuk för ett tag :)

Helena