måndag 26 januari 2009

Kul med en till karensdag!

Hemma och har feber. Fjärde karensdagen på två månader, kul kul! Fick precis min lönespecifikation (får lön den 27:e i månaden) och får ut cirka 2000 kr mindre denna månad på grund av karensdagar och sjukdagar. Verkligen jättekul, för det kostar ju inte redan som det är massor med pengar att vara sjuk! (Undra om man kan räkna med karensdagar och sjukdagar om man ansöker om handikappsersättning?).

Till råga på allt är det dags att besöka apoteket idag, eller i dagarna för att hämta ut nya påsar och kompresser. Så där har man ju en saftig utgift som ligger och väntar på en. Och nej, jag vill inte skaffa något "apotekskonto", har redan så jäkla mycket skit på autogiro.'

Jäklar vad jag bara gnäller!

3 kommentarer:

Nillano sa...

Är segt med karensdagar och sjukdagar. Man förlorar mycket.
Har inte kollat på detta med handikappsersättningen ännu, men min kurator prata om det. Har du gjort nått sånt nångång?
Apoteket ska jag till imorgon. Det är ju iaf en fördel att man kommer upp i högkostnadskortet snabbt när man tar ut påsar. Jag kom upp i en högkostnadsperjod på knappt en månad (då med beställningstid för uthämtning) Men det blir en dyr månad. Jag har apotekskort (avbetalning, det är inte autogiro tjejen) :P haft länge. Men betalar så fort jag bara kan. Segt med allt som kostar.
Du får gnälla...
Min blogg har blivit en gnäll blogg senaste veckan :/
Jag vill bli mer positiv få ork och bli frisk istället motarbetar allt mig.
Hoppas du är lite bättre idag?!
Kram

Hellie sa...

Vet hur det funkar med apoteket, syftade på att jag inte vill dela upp det, utan helst h askiten avklarad så snabbt som möjligt - så är det ur världen.

Har inte sökt handikappersättnin, när jag räknade på det så tror jag inte jag skulle komma upp i de summorna, ligger ju på över 12000 kr nu.

Kram

Anonym sa...

Hej!
Ja det finns inget värre än att vänta och vänta. Jag tycker att jag gör inget annat. Dag ut och dag in. Snart blir det nog ett hyseriskt anfall här ;)
Då är vi två om att ligga med feber idag. Jäkla skit. Jag ligger ju där jag ligger, tråkigt att det drabbar dig med sjukdagar och karensdagar!

Ja har förstått det som att man vill se hur tjocktarmen ser ut. föratt se om man kan spara den eller inte. Men samtidigt så tycker jag det känns rätt onödigt i detta läget då de verkligen gjort hur många undersökningar som helst. men jag antar att det är för mitt bästa. Samtidigt kan man inte låta bli att tycka det är onödigt och tycker att det bara drar ut på väntan.
Huh, bara man inte måste laxera på kapselendoskopin, för då vet jag inte vart jag ska ta vägen. Får spykänsla av att bara tänka på phosphoral :P

ja, man måste nog se till att fightas rejält själv för att de ska inse att det går inte längre. Tyvärr hänger det lite på platsbrister och då är man ju inte högprioriterad. Men sen ska man bara orka ta den här kampen också.

Det är härligt att läsa att du mår mycket bättre och att folk faktiskt ser detta. det ger en liten ljusning och ett hopp inför vad som komma skall.

Krya på dig och ta hand om dig ordentligt så du snart kan va på benen igen!!! Många kramar