onsdag 21 januari 2009

Vårdcentralsbesök

Bestämde mig idag för att ringa vårdcentralen för att boka en tid för besök: Har haft ont bakom revbenen på vänster sida, i hjärttrakten, i över en vecka nu och vill veta vad det är. Kände mig dessutom i morse seg och hade en känsla av att jag höll på att bli sjuk, och stel och öm i nacke och rygg i går. Googlade tycär hjärtmuskelinflammation och tyckte att det var väl många symtom som stämde, så tänkte att jag får ta och kolla upp vad det är, men är säkert ingen fara - bara en sträckning eller nåt. Och om det, mot alla odds, skulle vara hjärtmuskelinflammation så är det ju viktigt att jag inte tränar. Och är lite lättare att låta bli om en läkare förbjudit mig.

Är egentligen inte det minsta hypokondrisk, men då det inte blivit alls bättre på en vecka så känner jag att det inte skadar att kolla vad det är för fel, har ju ändå högkostnadskort så kostar mig ju inget.

Ska strax åka från jobbet för att första lämna av lite grejer hemma och sedan ta mig till vårdcentralen, vi får se om de kommer fram till något. Tänkte först skriva "vi får se vad de kommer fram till" men insåg att det är vårdcentralen jag ska till och då är det inte säkert att de kommer fram till något alls!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ajdå, hoppas det gick bra på vårdcentralen och att de inte hittade något!!
Håller tummarna för det! Krya på dig! kramar