tisdag 27 januari 2009

Penicillinmissbrukare?

Mamma tvingade mig att gå till vårdcentralen, eller tvingade å tvingade...hon sa helt enkelt till mig att göra det. Kände mig jättedum, typ:
- Vad är det för fel på dig då?
- Jag har feber.
Låter ju som om jag är en femårig gnällunge.

Vaddå känns det lite som. Som jag sa förra veckan när jag var på vårdcentralen på grund av mina andningssmärtor så är jag inte så förtjust i att söka vård om jag inte vet att det är något verkligt fel på mig, som de kan hjälpa mig med. Min mage och halsfluss har jag koll på, då vet jag när jag ska söka vård, men i övrigt drar jag mig gärna för det.

Men tog mig som sagt till vårdcentralen, och fick berätta om mina symptom. feber alltså. Tog ju tempen först i söndags men är ganska säker på att jag har haft feber sedan i torsdags i alla fall. har varit supertrött och fått riktiga febersvettningar när jag tagit ett par alvedon mot huvudvärken jag hade både i torsdags och fredags.

Läkaren lyssnade på mina lungor och hjärta och det lät tydligen fint. Tog sedan en snabbsänka för att kolla infektionsvärdet, som återigen låg skyhögt. Ännu en gång var det på över 160, detta förklarade dock inte vad som var fel. Han skrev i alla fall ut penicillin men känns mest som han ville bli av med mig för att det var dags för lunch. Får se om penicillinet hjälper.

Inga kommentarer: