onsdag 11 februari 2009

11 Februari 2009

Så var det onsdag, de jävligaste dagarna är avklarade.

Igår kväll hände det inte mycket, åt två korv med bröd och ordnade lunch till idag (korv med bröd + makaroner), varken tvättade golven, diskade eller damsög som jag hade tänkt.

Däremot så fick jag en del gjort i morse, missade min buss och fick då cirka 20 minuter att greja på, diskade och rensade lite i klädkammaren (är katastrofvarning därinne så är långt ifrån klart).

Kom till jobbet först kl.08.30, men hann ju till telefontiden så var ju lugnt.

Idag ska jag klippa mig efter jobbet, riktigt längtar! Mitt hår är verkligen enormt slitet då jag inte klippt mig sedan i augusti - ja, det är fruktansvärt, jag vet! Blir nog bara att jag tar bort det som är mest slitet tror jag. Är lite sugen på att prova lugg, har haft det nångång förut med då var jag så kortisonsvullen så huvudet såg ut som en fotboll, så förhoppningsvis skulle det vara snyggare nu. Saken är dock den att jag tycker mitt hår blivit så tunt att det känns som om en ev. lugg inte skulle kunna täcka pannan. Dessutom har jag en tendens att svettas väldigt mycket just i hårbottnen och pannan, och då är det lite meckigt med lugg som man inte fort och spontant kan sätta upp på samma sätt. Ja, vi får se hur det blir - ska se vad frisören säger. Har aldrig klippt mig hos henne innan så hoppas att hon är bra. Brukar dock klippa mig på den salongen, men då jag hade bråttom att få en tid så tog jag den frisören som kunde ta emot mig snabbast.

Nu: Jobba!

1 kommentar:

Nillano sa...

Du får diska upp det du har och sen göra som mig, diska av det man haft underdagen dagen efter, eller ännu bättre... diska så fort man använt något. Slipper man ha diskdagar ;D
Skönt att klippa sig, jag skulle behöva både klippa mig och färga håret. Men finns inte ekonomi till det nu. Men blir nog att försöka sköpa lite färg iaf, den jag använder är billig :D Skönt att få bort utväxten.
Hoppas du blir nöjd med nya frillan!
Jag vet inte riktigt, kan inte sätta fingret på det men känns nått imagen vet inte om det gör ont eller bara är en känsla... segt. Men men det går nog över.
Kram