söndag 8 februari 2009

Så var det söndag

Igår blev det inte heller diskat och dammsugit, ligger stora Sixtentussar lite här och där som jag plockat bort. Dock har dammsugaren tagits fram och bara väntar på att kopplas in och köras runt. Vad gjordes igår då? Jag fick köpt nagellackremovern och även lämnat in ett par stövlar för klackning, vilket inte var en dag för sent, klackarna var helt mosade.

Sedan blev det en liten tupplur (är nog fortfarande inte helt återhämtad), åt våfflor och tog en lång skön dusch. I samband med att jag följer "Elsas blogg" så påminns jag mycket av min sjukdomstid och tankar och känslor runt den. Igår när jag tog min underbara långa dusch kom jag att tänka på den tiden i mitt liv då jag var tvungen att hoppa ut mitt i duschen för att sätta mig på dass å skita en kvart eller så. Så även om jag tidvis gnäller över och hatar min stomi så skulle jag inte vilja byta med hur det var innan.

Jag åkte sedan in till stan för att träffa någon en stund innan det bar iväg på bio. Vi hade tänkt se Valkyria men vi var sent ute med bokningen så det fanns bara kassa sittplatser kvar så vi tog Pride and Glory istället. Tyckte den var helt ok, men frågan är hur rättvis min bedömning är då magen levde ett jävla liv på bion, jäklar vad den bubblade och hade sig, men nu var det inte (som jag tidigare skrivit) luft som skulle ut, utan den bestämde sig tydligen för att låta som den pruttade även när skiten skulle ut. Så där satt jag men en arm redo på stomin för att hålla emot så fort den var på gång, tyckte dock att det lät som sjutton ändå. Så min biostund var inte så avslappnad, gick till och med ut en stund. Inte för att det hjälpte bubblandet, men jag fick slappna av en minut i alla fall.

Idag blir det lite kalas ho störstebror som har fyllt år nyligen. Innan dess tänkte jag ge mig ut på en liten promenad, måste röra lite på mig. Och ska även idag försöka reducera disken till noll och städa lite här hemma. Vi får se hur det gå med detta.

2 kommentarer:

Nillano sa...

Träffa någon :P


Förresten, jag har unersökt det där med att hålla för stomin när den låter, jag gör det inte men har nu kommit framtill att när man gör det så håller sig luften inne precis som när man vill prutta som vanligt men håller sig.... så om du slutar hålla för, kanske den låter men iaf mindre. Eftersom man inte håller luften inne... Kan va värt att testa. Aja, men jag är säker på att du testar dig runt du med. Menmen tänkte nämna det iaf :D
Kram

Hellie sa...

Hahha! JA Någon =)

Klart jag fattar att det inte hjälper att hålla för, men jag maskerar ljudet litem var inte så att jag håll inne den, lite svårt med min långa stomi, dämpar bara ljudet något - för jöklar vad det brötade!