torsdag 5 februari 2009

Torsdag

Idag finns nog inte så mycket att säga om, sitter ju mest här på mitt arsle och hoppas på att bli bättre.

Vaknade i alla fall av att min chef ringde och väckte mig, berättade vad jag hade som måste avbokas och så. Grymt stressande kan jag lova! Måste jobba snart igen! Har dessutom grym ångest inför att eventuellt behöva blanda in Försäkringskassan om jag ska vara hemma något nästa vecka, avstår nästan hellre från pengarna bara för att slippa ha med dem att göra.

Gick upp och åt lite frukost, kollade på film och slappade. Sen skulle jag iväg för att ansöka om lägenhetsbyte, jag och en annan person vill byta med varandra, men de är kanska hårda med det så får se hur det går.

Sen gick jag till hälsokosten för att leta efter något som minskar gasbildandet i magen, köpte något som heter Ledizym. Har aldrig handlat "naturläkemedel" förut, men vi får väl se om det fungerar.

När jag kom hem, efter totalt typ en timme var jag tydligen trött, för jag totaldäckade i sängen i två timmar, så är väl kanske inte helt kry.

Sen gick jag upp och lagade mat, blev nån sorts gryta/röra med kyckling, bacon, purjolök, paprika, grädde och kryddor som fick stå och puttra ett tag. Detta serverades med pasta.

Nu sitter jag här framför tv:n och har tråkigt igen, måste blir frisk NU!
Men i morgon ska jag i vilket fall på melodifestivalens genrep med några kompisar, biljetterna är bokade sedan länge så det där får jag ta och orka med. Ringde sjukvårdsupplysningen idag också, de sa att lunginflammation inte är smittsamt, förutom vissa ovanliga sorter, ingen aning hur man vet om man har dem dock.

Temp: 38

1 kommentar:

Anonym sa...

hoppas 'enzymerna' funkar. jag tror att man tom kan få pepparmintskaplar på recept, det kan man åtminstone i england. där ges det ofta till ibs-patienter just för att minska gasbildning och kramper.
krya på dig!