måndag 16 februari 2009

Måndag 16 februari 2009

Ny vecka igen, och jag har förhoppningar om att det kan bli en bra sådan, tänkte nämligen försöka träna lite styrketräning denna vecka. Min kropp skiker verkligen efter träning, tror inte jag varit så här otränad sedan jag var liten innan man började få handbollsmuskler och kondition, och det är väldigt många år sedan.

Känns konstig att känna på sina ickeexisterande arm och benmuskler. Magmuskler ser det dock ut som jag fått tillbaka, men det är nog bara så det ser ut för den behöver helt klart också träning.

Sen hoppas jag även få en kallelse till sjukhuset denna veckan för uppföljning på lungan, hoppas de är snabba med det så jag slipper gå runt och fundera på vad det kan vara och få ordning på vad som är fel.

Planen för idag är att jobba klart och förhoppningsvis ta mig iväg till gymmet för lite träning. Funderar på att gå på bodypump men det var fullbokat, dessutom är måndagspasset så jäkla sent på kvällen, är i och för sig en grymt bra instruktör så borde nog se till att köra det framöver.

2 kommentarer:

Nillano sa...

Bodypump kanske inte är det bästa med lungan?!

Hellie sa...

Nilla:
Är ju inget direkt flås på pumone, är ju styrketräning i grupp och jag kan lägga det helt på min egen nivå. Men idag ska jag försöka ta mig till gymmet å styrketräna på egen hand, tycker dock det brukar vara så jäkla mkt små 17åriga pojkar i vägen hela tiden, å eftersom jag inte ska flåsträna så kan jag inte göra som jag brukar i såna lägen, dvs ställa mig på crosstrainern...