söndag 1 mars 2009

Söndag 1 Mars 2009

Nu är det i alla fall mars, jag var ju lite tidig och ville ha det till mars redan igår.
I vilket fall så är den här nu, den nya månaden, månaden då våren bör komma!

Har inga planer alls för denna dagen, dock några funderingar. Skulle behöva cykla iväg till ICA och handla, en del saker som saknas vilket gör det svårt att ordna lunch till jobbet. Dags att fylla upp kyl och frys alltså.

Sen så vill Tess ha med mig på handboll, det lokala herr- och damlaget spelar båda hemma idag. Får se hur det blir med det, inte bestämt mig än. Funderar även på att träna bodypump ikväll, är vid kl.17.30 tror jag. Skulle vara skönt att få det första pumppasset avklarat, kommer nog bli ordentligt tufft! Och tror inte det kommer bli av imorrn för det ena passet ligger så jag har svårt att hinna till det och det andra är troligen fullbokat som vanligt. Så vore perfekt att få de tränat idag, sen kommer jag väl ha sån träningsvärk att jag inte kommer kunna stå eller gå. Tänkte på det, var riktigt riktigt länge sedan jag var ordentligt igång med träningen, tror det var hösten-07. Blev inlagd på sjukhus december-08 då jag vars å jäkla sjuk, sen kom jag aldrig igång innan operationen eftersom jag var sjuk. Opererades maj-08, vilade kroppen till september då jag började träna, tränade sådär till november och sedan november har jag ju varit ständigt sjuk med två halsflusser, en segdragen lunginflammation (som än är kvar) och två förkylningar - vilket alltså om allt resulterat i fem antibiotikakurer. Men nu känns det som om jag är på gång igen, håller tummarna att jag får vara frisk!

Har fått en del frågor från andra opererade angående träning, vad man vågar träna och så vidare. Jag kan bara ge rekommendationer utifrån mina egna erfarenheter, jag är ingen som helt expert på detta område. Men tycker samtidigt inte att man ska vara för rädd och dra sig för att träna, för det mår man bra av!

Kommer från och med denna månaden börja med att dokumentera min träning månad för månad, finns till vänster om blogginläggen, under chatrutan. Har även tänkt göra en fettprocentmätning för att på så sätt se vad min träning ger för effekt, tänkte det kan vara ett bättre sätt att hålla koll på det än att ställa sig på vågen och mäta antal kilon. Fettprocentmätningen kommer att göras på mitt gym, kostar 100 kronor. Är alltså ingen sån våg som man kanköpa hem som vissa har, utan mer tillförlitligt.

Nu blir det frukost här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Haha, så du ville ha vårmånaden en dag tidigare, tja varför inte. Februari månad var väl inget att hänga i granen direkt! Men nu äntligen går det mot vår. Skönt!

Ja det är rätt intressant det här med magen. man får uppleva en massa. Min mamma fick sig en ordentlig brakare igår efter middagen när vi stod och grejade med disken. Vi kunde inte annat än skratta. Det var så roligt för mamma tyckte hon hade lärt sig en massa nu sedan jag opererades. Jag har blivit så superduktig med att verkligen tugga maten ordentligt och inte bara svälja ner den eller skölja ner den med dryck och det har nog mamma också kommit på att man behöve rju inte skynda sig, ingen tar maten ifrån henne. ;)
Ja det är svårt att inte prata bajs när man har det så nära inpå en hela tiden. och man kan ju verkligen identifiera måltiderna..haha.

Bodypump låter kul, men svettigt! ;) Jag längtar efter att kunna bli "normal" och träna som alla andra. Innan sensate skovet kom så var jag superaktiv. tränade 3-4 gånger i veckan. Sen jag flyttade till Göteborg kom jag aldrig igång riktigt och sen blev jag sjuk...Men det kommer väl det med. Var tränar du någonstans?

Nähe, om jag ska ge mig ut på jakt efter dammråttorna. Försökte få Elsa lite inspirerad, men hon gav upp en gärspning och trodde inte jag var klok som ens tänkte tanken. Sambo trodde jag att vi var och då delar man väl ändå på sysslorna?! ;)

Ha en skön söndag och kör hårt på träningen!! Kramar

Nillano sa...

Gumman, blir spännande med tränings schemat :D Jag kanske borde göra det samma fast då mer mortions schema efter som jag börjar från starten efter operationen. Om jag får ta efter dig dvs :)
Hoppas din söndag blev skön!
Blev det för lunchlåda?
Kram