tisdag 31 mars 2009

Tisdag 31 Mars 2009

Jag har fått tid för min IRA operation, på onsdag 8 april, alltså nästa vecka. Ska på inskrivningsbesök och läggas in på avdelningen dagen innan. Gäller dock att jag får klartecken att det är ok att operaras utifrån att min lunga inte är helt bra än.

Känns jättekonstigt, fick reda på det igår kväll genom ett meddelande på telefonsvararen. Hade prata med operationskordinatorn tidigare på dagen och hon hade då sagt att det fortfarande lutade åt maj, men de måste fått ett återbud som jag fick.

4 kommentarer:

Nillano sa...

Så du fick tag på henne idag, skönt att du lyckades flytta den där "infördagen" Kramar till dig. Känns det bra nu? Kram

Anonym sa...

Åh, herregud så pirrigt!! Hur känns det? Det var verkligen snabba ryck!! Det lönar sig att ligga på. Stor kram

Ina sa...

Hej!
Måste bara skriva till dig..Har börjat läsa din blogg den senaste tiden..Jag är själv Ira opererad,blev det nu i början på feb..Och jag är så nöjd:)Blev akut sjuk i somras och låg inlagd i 5 veckor på sjukhuset..Fick beskedet då att jag har ulcerös colit och blev akut opererad och fick stomi..Snacka om att få en chock från att ha varit helt friskt till detta..Men det gick ju bra hade stomi i 6 mån och längtade varje dag efter dagen då den skulle läggas ner igen!!Jag är en tjej som nästan precis fyllt 30år,så du kan ju tänka dig så hemskt allt blev med utseende osv..ja du vet ju själv hur du känner..Som jag babblar på men ville bara skriva till dig och önska dig lycka till!!Hör gärna av dig om du har några frågor angående operationen oh så.
Mvh Ina

Anonym sa...

Hej Hellie!!
Förstår att det är nervöst och pirrigt! Och mycket tankar förståss. Men hur känner du annars kring det hela? Mest förväntan eller lite oro också. Eller mest bara skönt att bli av med stomin?
Önskar jag varit lite närmre, då ade du inte behövt vara ensam och övergiven. Fast det misstänker jag att du inte är i vilket fall som även om det kanske känns så.

Såg som sagt ditt mess. Förstår om det känns oviktigt för dig för tillfället... men är det en UngILCO träff som är på gång?
Sköt om dig!! kramar