torsdag 26 mars 2009

Vad är en crosstrainer?

Vet inte om det är någon som undrat, men då crosstrainer tydligen blivit en stor del av min träning tänkte jag försöka förklara vad det är genom en bild.

Den som finns på mitt gym ser dock inte ut exakt så här men principen är den samma, de vi har har tv! Man har i alla fall fötterna på plattorna som ni ser, de två svarta i den nedre delen av bilden och så har man händerna på handtagen. Man rör sig sedan i en rörelse som kan likna någon som springer (svårt att förklara). Man kan välja hur mycket motstånd man vill ha (alltså hur trögt eller lätt det ska vara att trampa? och så kan man ändra lutningen, ju mer lutning ju större rörelse (ju högre upp måste du med knäna). Som sagt, lite svårt att förklara, men nu har ni kanske en lite tydligare bild av hur jag spenderar mina kvällar.

Inga kommentarer: