onsdag 11 mars 2009

Onsdag 11 Mars 2009

Idag är idag och kommer aldrig åter! Så passa nu på att göra mesta möjliga för att använda just denna dag på bästa sätt!

Onsdag, nu är snart halva arbetsveckan avklarad. Kan ju inte påstå att jag är ledsen över det. Inga planer för helgen än, förutom att träna det mördande fyspasset på lördag och fira min yngsta storebror på söndag.

Ikväll ska jag på bio, jag längtar! Ska se filmen "Män som hatar kvinnor" som är baserad på Stieg Larssons bok med samma namn. Har extremt höga förväntningar, så är en risk att jag blir besviken.

Jag fick igår ett sms om att ett paket från H&M har kommit och kan hämtas ut, hann inte det igår och kommer ju tyvärr inte hinna idag heller. Gjorde en rätt stor beställning där nyligen men allt kunde inte skickas samtidigt då det inte fanns i lager och minns inte exakt vad som kommer i denna omgången. Tror att nån av de bikinidelarna jag beställde är med, ska bli kul att prova, Jag hoppas verkligen på att jag kan ha bikini i sommar, men samtidigt kan jag inte låta bli att oro mig för att operationen ska gå åt skogen. Att jag återigen kommer vara tvungen att isolera mig i min lägenhet och bli ett med toaletten. Att min kropp kommer kännas klen och orkeslös, att jag återigen inte kommer få sova på nätterna, ständigt vara stressad över var närmsta toalett befinner sig. Att jag ska ångra operationen och önska att jag fick min stomi tillbaka. Att livet återigen ska sakna livskvalité. Ja, jag är rädd! "Jag är livrädd för att leva, jag är dödsrädd för att dö" - för att Citera en bit ur en Kentlåt.

Undra hur mitt liv kommer se ut om ett halvår. Kommer jag vara en lycklig 28 åring som återigen kan ha jeans, gå i bikini, vara hyfsat bekväm med sin kropp, våga låta folk nudda hennes mage och inte få panik så fort nån kommer åt den eller kommer jag vara ett fysiskt och psykiskt vrak, som inte kan glädjas åt något eller någon, som knappt vågar lämna sin lägenhet och ständigt går runt lät panikslagen och stressad över att hinna till närmsta toalett.
Blir stressad bara jag tänker på det.

1 kommentar:

Nillano sa...

En fin start på ditt inlägg! Håller med dig.

Skönt att det bara är två dagar att gå upp innan man får sova ut, du kanske läste om min morgon?!

Hoppas filmen är bra, men har inte hört något dåligt ifrån den. Inte ens från killar.
Synd man inte hade pengar och kunde gå på den :)
Är det "någon" du ska gå med? Har dåligt minne nu känns det som (om du har sagt det)

Kul med paket från hm, du har väl bokpaketet att hämta ut också?! Mycket paket nu.

Föråstår dig gällande dina tankar gällande opertionen, och har inga bra ord att säga... Men du vet jag tänker på dig!

Önskar bara att du kunde känna dig som du även med en bra fungerande stomi. Men är ju helt underbart att få vara utan den och det andra alternativet funkar utan problem
Jag är själv inte berädd att testa och göra det nu och tänker på allt annat som spelar in.
Mit liv är så otroligt mycket bättre nu. Bara hoppas jag känner lika när man kommer i en relation.
Livet är inte alltid lätt.

Men hur vore det om livet var lätt..?!

Kramar om dig min vän!