torsdag 26 mars 2009

Torsdag 26 Mars 2009 - Nystart?

Så en ny dag, ny möjligheter, en nystart?

Många säger på måndagar att de ska börja sitt nya liv (ett bättre sådant får man väl då anta?). Men varför på måndagar bara? Kan väl lika väl starta om på en torsdag? Visst jag är fortfarande lite deppig när jag låter tankarna vandra i väg till någon...men finns inget jag kan göra åt den situationen så försöker göra det allra bästa av den tillvaron jag befinner mig i nu. Jag är i ett lite carpe diem tänkande skulle jag vilja säga. Jag försöker ta dagen som den kommer och göra det allra mesta av den (synd bara att det tydligen inte innefattat städning av min lägenhet).

Idag ska jag och mamma kanske åka och hälsa på bror och hans fru och som på BB, får se om det blir av eller ej. Jag och Therese ska även försöka fixa en del inför festen vi har på lördag, lite saker som måste inhandlas och så.

Lite konstigt att samtidigt som det känns som det sitter en tagg av ledsamhet i mitt hjärta så känner jag mig positiv och glad, känns som de här motsatta känslorna för en kamp i mitt hjärta.

Inga kommentarer: