fredag 6 mars 2009

Boktips

Fick precis ett boktips av en vän/kollega som jag använt mycket att bolla saker och ting med. Jag gick direkt in på Adlibris och beställde den, verkar intressant och hon sa att den var toppen. Hon hade försökt låna den på biblioteket men det var ett halvårs kö!

Har redan glömt vad den heter, men återkommer när jag kommer på det. Den handlar i alla fall om hur vi är i relationer/dejtingsituationer och hur man kan se hur människor beteer sig på olika sätt vad gäller sådant och hur man uttrycker kärlek på olika sätt - och hur mycket man kan missuppfatta varandra. Och allt detta beror tydligen på våra anknytningsmönster i barndomen (och psykologi är ju alltid intressant).

Såg på adlibris att den fått riktigt bra betyg från läsarna.

Återkommer nu med mer info, boken heter "Hemligheten : från ögonkast till varaktig realation"




Jag har personligen aldrig varit så mycket för "självhjälpsböcker" och liknade, men när jag läst recentionerna på denna bok kan jag inte låta bli. Och vad har jag att förlora, ja, förutom 169 kronor då!

1 kommentar:

Nillano sa...

Den boken var jag på väg att köpa då den varit med i morgon tv när jaäg var sjukskriven men inte utgiven än då, sen glömde jag bort det. Tror den kan vara otroligt rolig att läsa... författaren var sopntan rolig och stirrig som mig :) vad jag uppfatta genom tvrutan iaf. Den får jag helt enkelt beställa jag med... om ett år eller så när jag kommit ikap ekonomiskt. Kanske brorde ta den där biblotekskön iaf :P haha.. ska genast in och se hur kön är på mitt biblotek :D
Har ju skaffat kort där som sagt... får ju börja använda det flitigt nu när jag är fattig :D
Bra boktips tjejen!!
Kramar