tisdag 10 mars 2009

Boxning

Maria kommenterade ett inlägg angående boxningen och frågade om jag hade några särskilda knep eller om det var något jag var orolig för ang. stomin vid boxning. Tänkte jag lika väl kan svara här, kan ju vara fler som undrar.

Den boxningen jag utövar är boxpass på gymmet. Man använder mitsar (som "kuddar" du har på händerna) som den andra slår (med hanskar) och sparkar på. De har tidigare haft boxning med säck också, men det har de inte just nu. Är alltså inte slag och sparkar direkt mot kroppen. Har dock förekommit sådana övningar då man har slagserier som innefattar ett rakt slag i den andres mage, min träningsparter känner dock till min operation och var inte så sugen på att träffa mig på stomin så hon tog det lugnt, vilket jag var tacksam för.

Utifrån hur denna träning ser ut så har jag inte hittills känt att stomin på något sätt hindrar mig från att utöva den. Jag uppmanar istället alla som är nyfiken att prova detta för det är en underbart rolig träning! Lite som terapi faktiskt, då man har en bra chans att få ut massa aggressioner!

Maria: förstår att det säkert kan vara svårt med kickboxning när man har stomi (även om jag inte är så insatt exakt hur det går till), så att träna boxpass på gym med mitsar och/eller säckar är kanske något som kan vara värt att testa?

2 kommentarer:

Nillano sa...

Hej vännen. Jag har nu sent svarat på dinna kommetnarer hos mig :D
Kikade även runt lite i några gammla inlägg hos mig och såg detta: http://livetskalevasnu.blogspot.com/2008/12/blond.html
Där du frågat om mig blond, men vet inte om du sätt det? Var länge sen men ingen kommentar ifrån dig iaf. Jag har dåligt minne så vi kan ha diskuterat det IRL :)
Skulle gå in på din blogg utan att byta bort min sida och öppna då upp nytt och sökte på dig på goole då jag tänkte det går snabbast kolla vad jag då hitta :P
http://bloggar.se/blogg/19g2o/hellie

Kram

Nillano sa...

hitta mig med:
http://bloggar.se/blogg/e3kon/nillano