tisdag 10 mars 2009

Tisdag 10 Mars 2009

Jajamen, tisdag igen! Blir alltså arbetsdag för mig till kl.18 idag som alltid på tisdagar. Men det känns ok, humöret har helt klart stig ett par grader idag.

Blev som ni kanske förstod ingen träning igår, var sugen men kom aldrig iväg. Vid kl.21 ringde dessutom någon och frågade om jag hade lust att hänga med till Ica för att handla, vilket jag sa ja till. Bäst att passa på när man kan handla med bil, lite svårt att ta en 10 kg säck med kattsand på cykeln.

Ikväll blir det box, verkar som jag ordnat skjuts dit eftersom jag inte kunde åka med min boxpartner Tess. Har inte boxas på evigheter känns det som så kommer se ut som jag vet inte vad. Är ju inte som min teknik är den bästa ens när jag gjort det lite mer regelbundet. Kommer nog bli tufft med flåset också, det är ju som sagt inte det bästa efter lunginflammationen, det var i och för sig inte jättebra innan heller. Känner att jag kommer skylla mitt dåliga flås på min lunginflammation de kommande tio åren, funkar det tro?

Ska bli intressant på måndag (16/3) då jag ska göra en lungröntgen igen och se om allt är borta nu och om min lunga mår bra igen. Tycker kroppen känns rätt bra, men visst känns det fortfarande lite konstig på den sidan när jag gäspar och så (på något sätt så får man tydligen med lungan när man gör det). Går inte att jämföra med hur det kändes förut såklart, men på den sidan känns fortfarande något litet. Jaja, märker den 16e hur det står till.

I morse efter duschenbytte jag stomibandage. Som jag sa igår att jag haft lite klåda, så när jag tagit av påsen så väntade jag med att sätta på en ny. Smörjde på Chironsalva och stod och sminkade mig med ett par kompresser på "stumpen", sen satte jag på en ny påse och sedan dess har jag inte känt någon mer klåda. Var kanske skönt för huden att vila lite från svettig träning igår också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukade trana kickboxning for ett par ar sedan, men slutade nar jag blev alltfor sjuk. Gillade dock verkligen det och skulle garna gora det igen, men ar orolig for stomin om nagon skulle raka komma at den av misstag.Jag ar dock inte fardiglakt an, sa jag far halla mig till latt yoga ett tag till! Hur tanker du? Ar det nagot du ar orolig for eller har speciella knep kring?
Stor kram

Nillano sa...

Den där salvan var den som David S tipsade om också va? Jag har ännu inte pratat med min stomiläkare om den finns den på hjälpmedelskort eller är det så att man får handla den självmant på apoteket?

Kramar

Hellie sa...

Jag tror det var den salvan. Bad om den hade pratade om, men blev ngt knep hos apoteket så två olika var beställda, stomiterapeuten hade tydligen råkat skriva ett art.nr och ett annat namn, på två likvärdiga produkter med nästan samma namn. Men denna verkar iaf bra. Och den går på högkostnadsskyddet.

Nillano sa...

Får kolla upp det =) Kram