onsdag 25 mars 2009

Onsdag 25 Mars 2009

Gårdagen var helt totalt värdelös. När jag var på väg tillbaka för att lämna lunchen jag snott ringde de från ögonmottagningen dit jag blivit remitterad av min optiker. De ville att jag skulle komma in samma dag. Åt lunchen och tog mig sedan mot sjukhuset. Fick först träffa en sköterska som kollade ögonen grundligt, hon kunde dock inte se något fel. Hon tyckte ändå att det var lika bra att jag träffade läkaren. Efter vad som kändes som en miljars timmars vänta så var det äntligen min tur. Ha frågade först vad jag hade för symtom och jag sa att jag inte hade några direkta symptom han kollade då föraktfullt på mig och fnös lite. (Det sloghonom aldrig att det kanske är så att alla inte är gnällspikar?) Jag förklarade att jag blivit remitterad från min optikern, men visst, jag hade känt mig extra ljuskänslig och lättirriterad i ögonen det senaste.

Han kollade lite snabbt på mina ögon, konstaterade att det inte var något fel och så fick jag åka hem. Dagen kändes minst sagt bortkastad,. jag missade dessutom mitt älskade boxpass. Ville verkligen boxas, det älskar jag den träningen och dels tyckte jag det kunde vara skönt att få träffa min f.d någon så man har det första stela mötet avklarat.

Kom hem vid halv åtta, gick då iväg till gymmet och solade, så fick jag i alla fall något annat än soffhäng gjort.

Har missat så jäkla mycket arbetstid de senaste dagarna pga att jag suttit på vårdcentral/ögonakuten så är minst sagt lite smått stressad. Så nu blir det jobb jobb jobb!

1 kommentar:

Nillano sa...

Godmorgon gumman!
Vilken dag =(
Då var det optikern som tagit fel, men är ju fel av alla läkare att behandla det på det sättet som dom gjort det på. Men man får ju hoppas alla har lärt sig av sina misstag.
Bra på det viset att det inte var not med övonen! Skönt för dig.
Förstår det vore skönt att ha fått den träffen överstökad, och skönt det hade kännts att träna.
Men kommer ju fler gånger :)
Jobba på och ha en bra dag!
Kramar