onsdag 18 mars 2009

Onsdag 18 Mars 2009

Morrn morrn!
Så var det onsdag, mitt i arbetsveckan! Vilket betyder att det snart är helg! Visst är det underbart?!

Dessutom är det vår i luften, det gör ju inte humöret sämre. Idag ska jag jobba, direkt efteråt ska jag ta bussen till optikern Segt som bara den, är ju åt helt fel håll mot vart jag bor. Så kommer väl inte vara hemma förrän halv sju eller nåt sånt. Men måste till optikern, linserna jag har är snart slut och jag trivs dessutom inte alls med dem. Måste försöka hitta något annat alternativ, men har för mig att jag provat det mesta som finns. Det som ställer till det är att jag på ena ögat har ett brytningsfel som är så pass kraftigt att det måste korrigeras, för detta krävs en annan lins. Och de linserna jag hade och trivdes med gör inte längre denna typ av lins. Har provat massa andra märken och modeller men är alltid något som inte är bra. Får väl se om hon kan hitta på något.

Fick för ett tag sedan en kallelse till läkarbesök på medicinmottagningen 1 april, tänkte dock kolla upp om han vill att jag ska komma även om jag inte hunnit göra min IRA operation. Var nämligen så en annan gång jag skulle dit, då hade han trott att jag skulle ha hunnit göra min ileostomioperation, vilket jag inte hade. Han hade då inte så mycket att säga mig utan bokade en ny tid några månader senare. I vilket fall ringde jag mottagningen, sköterskan blev lite förvånad när hon hörde vem det var (man är ju kändis efter många års tät kontakt) och sa att det var länge sedan. Jag förklarade mitt ärende och hon blev förvånad över att jag överhuvudtaget skulle dit, man brukar tydligen inte vara kvar på medicin alls efter stomioperationen får då bedöms man tillräckligt frisk. Ja du, inte vet jag, sa jag. En kallelse har jag fått i alla fall, och jag hade även förstått på min medicinläkare som att viss uppföljning skulle vara aktuellt, dels på grund av några leverprover som tydligen låg lite på gränsen. Hon skulle i alla fall höra med honom hur han vill göra, om jag skulle komma dit eller ej.

Nu blir det till att ta tag i onsdagen, måste försöka få tag i nån som kan ge mig något jäkla svar angående min lunga också!

3 kommentarer:

Nillano sa...

Jag är kvar hos min speciallist läkare på medecin, för äntarmen. Träffat henne en gång efter min operation. Men kanske inte är så vanligt!?
Jag är glad jag gjorde det iaf.
Behandlar ju äntarmen ännu.
Hoppas du får tag på dom eller att dom ringer dig!
Kramar

Hellie sa...

Jo, det var lite så jag förstod det också på min medicinläkare, att hans kulle vara ansvarig för medicinering av det som finns kvar, så att säga.

Nillano sa...

Mm, minns inte vet säkert iaf frågat tidigare, men frågar igen, har du medicinerat din ändtarm? Kram