onsdag 11 mars 2009

Utmaning

Fick en utmaning av Nilla, och visst jag hänger på!

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
Vi skapar tidigt våra egna uppfattningar och värderingar för att förstå vad som händer oss.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Telefon

3. Vad såg du senast på TV?
Christine

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
08:27 (var egentligen 08:35)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Mina kollegor som pratar och som skriver på tangetbordet.

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Gick till kontoret.

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
En utredning.

8. Vad har du på dig?
Svart linne, grå kofta, svart jeanskjol, svarta strumpbyxor, svarta stövlar. (Mycket svart är ja!)

9. Drömde du något inatt?
Inget jag minns.

10. När skrattade du senast?
Säkert idag, men det jag minns är igår på boxen.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tavla, almenacka, klocka

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Beror på vad som räknas som konstigt.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Inget särskilt.

14. Vilken var den senaste Biofilmen du såg?
Den där jag inte kommer ihåg vad den heter, med Colin Farrell och Edward Norton, en polisfilm...hmmm, "Pride and Glory" heter den.

15. Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då?
Resor, lägenhet, bil (?), ett djurhem (där jag skulle arbeta också). Sen så skulle jag ge bort massa pengar, men det räknas väl inte som att köpa.

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om:
När jag slänger chips (för att jag inte ska äta mer då jag är nöjd för stunden) så häller jag ut dem ur påsen så att jag inte kan ta upp dem igen. Jepp, har varit chipsberoende som ung.

17. George Bush?
Usch!

19-20. Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Ingen aning, beror på om jag får barn och vad som är på modet då antar jag. Men har alltid varit lite förtjust i namnet Ida, men nån av mina syskon snor det kanske före. Sen har jag ett hemligt flicknamn som jag inte vill avslöja, Pojknamn vet jag dock inte.

21.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Jajamen, om det skulle fungera rent sjukdomsmässigt. Det jobbigaste skulle dock vara att vara ifrån familjen, ich hur skulle jag lösa det med katterna?

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Nu tror jag ju inte på Gud, men låt oss leka med tanken. Då vill jag att Gud säger: Ångra inget!

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
Maddepladder
Miss Ulcerös kolit
Sussi
Alexandra
och länka gärna till mig!

Inga kommentarer: