onsdag 1 april 2009

Onsdag 1 April 2009 - Sista arbetsdagen på ett tag

Så sitter man här och jobbar som en galning för att kunna vara sjukskriven ett tag, mycket som måste ordnas innan jag kan lämna över till kollegorna. Gäller att de är informerade om vad som pågår i varje ärende. Min plan är dock att försöka sluta redan vid lunch. Har en del att ordna och handla inför resa, hade varit skönt att sova en timme också, kom i säng alldeles för sent igår, ändå fick jag nästan inget gjort. Var så trött att jag inte orkade ta tag i packning och städning, men kunde inte gå och lägga mig för var ju tvungen att ordna lite. Fick packat en del, jäklar vad mycket grejer det blir även om jag försöker hålla ner det till ett minimum (hur vi ska få plats i bilen blir spännande). Kom i alla fall i säng efter midnatt nån gång, men då hade jag kommit upp i varv och hade istället svårt att somna, dessutom håll katterna på att springa runt som två virvelvindar. Känns tråkigt att lämna dem, först nu när jag är i Sälen och sen från tisdag när jag ska läggas in.

Känner mig lite nervös inför operationen, tillskillnad från stomioperationen är ju denna totalt frivillig, jag väljer själv att ta ett beslut som kan göra att jag mår skit igen. För som jag sagt förut så mår jag ju rent fysiskt bättre än på många år nu med stomin, men jag vill ändå prova. Man måste ju våga för att vinna! Och som det kanske framgått är jag på vissa sätt evigt trött på stomin. Funkar ju inte alls med jeans för mig, så längtar efter att gå med jeans med en tajt tajt tajt topp på mig. Allt jag köper kommer smita stenhårt om magen i fortsättningen, allt för att ta igen detta som jag inte kunnat ha tajta toppar (ok, jag överdriver, så supertajt kommer jag inte köpa, inte endast i alla fall).

2 kommentarer:

Nillano sa...

Hej och godmorgon, eller förmiddag kan man säga =)
Förstår att du är nervös och att det är mycket tankar inför operationen. Skönt att du får åka på en resa, lite semseter som ger nya krafter innan läkningstiden kommer.
Jag tror allt kommer gå bra för dig! Tänk vad härligt du kommer få om det fungerar :)
Hoppas det går bra med att informera och avsluta inför kollegorna. Nu är det mycket för dig framöver. Tänker på dig!
Många kramar

Anonym sa...

Trevlig semester! Passa nu på att njuta ordentligt innan operationen och samla krafter!! Så har du något roligt att tänka tillbaka till då du ligger där i sängen. det komemr gå bra ska du se.

Angående den där toppen. Misstänker att det är något som du inte kommer ha användning för framöver (man kan ju hoppas!). Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa den av dig för att testa. Är den svart? Just nu känner jag mig bandagerad med den där stomasafe eller vad den heter. Den känns verkligen som ett förband. och sen att den är vit. Känns inte heller speciellt roligt för tillfället. Säg vad du vill ha för den så kan vi säkert lösa det. Och du, ingen brådska, för jag förstår att det verkligen inte är någon prio för tillfället!

trevlig semester och njut och lapa sol och frisk luft!
Kramar