onsdag 15 april 2009

Onsdag 15 April 2009 - Hemma igen

Äntligen hemma!!!! Är så otroligt underbart skönt! Visst, lite tråkigt har jag allt, men fnns ju ändå mer att sysselsätta sig med här. Och så får jag ju vara med mina älskade katter!

Känns som det fungerar ok, har varit lite öm i dag då det samlats en del luft men toabesöken har varit betydligt färre. Tog två loperamidtabletter (stoppande medicin) imorse istället för en som igår.

Ska snart laga lite middag, måste ju börja få i mig lite mat så magen får något att jobba med.

Känns i dagsläget rätt ok, mäagen är självklart öm och svullen men det försvinner ju. Jag slutade helt med morfintabletterna i helgen när jag mådde så illa, de kan ju nämligen orsaka illamående och jag har hellre ont än mår illa. Har inte heller tagit några andra smärtstillande idag, tyckte det fungerade bra ändå.

Vill även passa på att tacka för alla kommentarer och stöttande ord.

Har ni några frågor angående operationen eller så är det bara till att börja ställa dem så ska jag svara så gott jag kan!

2 kommentarer:

Nillano sa...

Hej vännen min gumma =) välkommen hem, hoppas det går bra med allt. Ska sova nu innan jag ramlar i hop här... Massor av kramar till dig!!!! Puss

Anonym sa...

Valkommen hem! Hur mar du? Hur funkar det for dig? Kanns nagot intimt att fraga nagon man aldrig traffat hur ofta de behover ga pa toa...men jag fragar i alla fall?! Forstod att du har diarre? Ont, kramper?
Och givetvis, hur kanns det att inte ha stomi langre? Jag har inte haft min sarskilt lange, men nar jag tanker pa att inte ha den, kanns det ehum...konstigt, tomt. Sa jag ar nyfiken pa den mentala biten ocksa.
Stor kram fran maria