onsdag 8 april 2009

Onsdag 8 April 2009 - Operation + bilder

Sitter här i min sjukhussäng, har nu duschat den andra och sista gången i det äckliga medlet. Har fått ett dropp kopplat och svalt ett gäng antibiotikatabletter (det var det va?). Det är sagt att operationen ska äga rum kl.13 men man vet ju inte, kan ju bli tidigare eller senare.
Trots att det nu är så nära så känns det overkligt, har inte fattat det riktigt än. Hoppas hoppas hoppas nu att allt fungerar, men jag är förberedd på det motsatta. Man kan väl säga att jag inte är den mest tursamma människan i universum så är lika bra att vara realist.
Imorse kom kirurgen som ska operera mig hit, han var tydligen med på förra operationen också, han och en annan. Den andra Kirurg U var jag inte så förtjust i, minns att jag tyckte han var rätt menlös och blev bara frustrerad och irriterad när jag vred mig i smärtor efter operationen (blev totalstopp i magen min) och han inte hade några svar eller något säga. Kirurg K (som jag träffade idag) har jag dock ett bra intryck av från förra gången. Minns att jag låg ensam och väntade utan för operationssalen när han kom fram och la sin hand på min och sa ett par lugnande ord, så ska det vara! Skönt att se att det är en människa bakom yrkespersonen. Kirurg K är dessutom riktigt snygg, ja ni hör att jag är jag fortfarande som tänker på sådant. Kirurgen jag träffa på pre.op.besöket igår var också riktigt fin och ung (eller så är det ett tecken på att jag börjar bli gammal). Däremot så verkar den snygga och ytterst trevliga sjuksköterskan som jobbade här förra gången inte vara kvar, men men, man kan ju inte få allt.
Bjuder på ett par bilder:
Så här vackra var mina lår när jag kom hem från två veckor på sjukhuset (taget 7/6-08)
Nyopererad mage (taget 7/6-08) ca 2 v efter ileostomioperation


Min mage nu (taget 6/4-09 ca 10-11 månader efter operationen)








3 kommentarer:

Nillano sa...

När du läser det här så har du samlat dig ork och kraft för att kika in här efter din operation. Jag hoppas allt har gått bra och att allt läker fint och blir prima! Tänker på dig och har gjort det hela dagen. Men vet du ju av lite sms som jag sänt dig. Kramar till dig vännen!
Krya på dig!

maria sa...

jag hoppas allt har gatt bra for dig? tankte pa dig idag. man vet ju precis hur det ar nar man varit dar sjalv...
stor kram!

Martina sa...

Hej, och tack för din kommentar! Har diagnosen "svår ibs", samt rektalprolaps, ett tarmframfall som gör att jag ej kan gå på toa normalt. Fått reda på att det ej går att operera till normalläge, så kämpar nu för att förhoppningsvis få en kolostomi..

Jag hoppas att allt har gått bra för dej med operationen! Kram!