tisdag 21 april 2009

Tisdag 21 April 2009 - Man känner sin kropp bättre än vad man tror

Jag åkte in till akuten i söndags i alla fall, som tur var! Gick ganska fort på akuten och beslutet blev att jag skulle läggas in. Mitt crp låg på 96 vilket tydde på en infektion (även om jag inte tyckte det var så värst högt, hade ju över 160 när jag hade halsfluss). Man befarade att jag hade fått nån varansamling i buken så de gjorde en ct röntgen. Den visade en liten vätskeansamling men var så liten så den behövdes inte dräneras, som tur var! Istället har jag fått en massa antibiotika intravenöst. Nu är smärtorna bättre och jag är hemma igen. Ska nu gå över till antibiotika i tabletter i tio dagar.

Är glad att jag lyssnade på min kropp och åkte in i söndags så det inte hann bli värre, jag har ju hittills aldrig sökt vård i onödan nån gång i mitt liv, känner min kropp ganska bra.

Vill tacka för de kommentarerna jag fick ang mina symptom, ni fick mig att ta det på lite större allvar och det var väl mer eller mindre samma som ni hade åkt på som jag hade. Tur att man kan ta del av andras erfarenheter genom bloggen.

Ikväll ska jag ut och fika på byn med två kompisar, ska bli trevligt efter all tid jag spenderat på sjukhus det senaste. Få träffa lite vänner med massa andra människor runt sig, och ha på sig normala kläder!

3 kommentarer:

Madde (maddepladder) sa...

Vad skönt! Att du kunde få rätt hjälp och att det va "lätt" fixat vill säga. :)

Nillano sa...

Skönt att du är hemma och härligt att din fika igår var trevligt, vännerna är guld när man återhämtar sig.
Kramar till dig gumman

Anonym sa...

Tur du åkte in ändå. Som du säger, man känner sin kropp ganska väl och vet när något inte står rätt till. Sen ska man bara "våga" stå på sig också ;) Skönt attd et inte var värre än det var. Givetvis inte roligt att det skulle bli så, men det kunde varit värre som sagt! Skönt att va på benen igen och komma ut och träffa lite vänner. Förstår att du saknat det sociala, man bli lite lätt isolerad på sjukan ;)
Ha det bra! kramar