torsdag 23 april 2009

Torsdag 23 April 2009

En solig fin dag är det, underbart! Har precis ätit frukost, men kom precis på att jag glömt ta morgonensantibiotika tabletter så ska gå och göra det med en gång.

I samband med att jag nu tog mina antibiotikatabletter kom jag på att det var dags att ta loperamid också, just nu kör jag med doseringen 2 tabletter på morgonen och två på kvällen vilket jag tycker fungerar rätt bra. Inatt var jag dessutom uppe toaletten färre gånger än vad jag varit tidigare. Har dock inte riktigt koll på hur många gånger jag går på toa per dag, måste se till att föra schema på det så jag kommer ihåg.

Har inget direkt planerat för idag, måste bara se till att skicka tillbaka de grejer som jag inte ska ha till H&M, sen så har jag några telefonsamtal som jag ev. tänkte ta tag i och ringa till bl.a. optikern. Men får se om det hinns med, för tänkte höra med mina svägerskor om de är sugna på att få besök. Om det nu fungerar att cykla, men det bör väl gå, kan dock bli jobbigt att pumpa däcken för min cykelpump är lite knepig och nu när jag inte direkt har samma kraft som vanligt så får vi se hur det går.

Så, tänkte ta och ringa dem och se vad de säger, måste i vilket fall duscha och göra mig i ordning innan jag tar mig nånstans. Vore skönt att få sitta lite i solen idag, lite färg hade ju inte gjort något om man fick!

3 kommentarer:

Nillano sa...

Hej vännen, har varit lite frånvarande i bloggvärlen och skulle uppdattera mig, men här hade jag inte missat mycket. Hur har din helg varit? Har du gjort? Hoppas du inte tänker sluta blogga utan att det är en liten paus bara :)
Ilco helgen har varit toppen. Synd du inte var med gumman.
Allt bra annars?
Kramar

Maria sa...

Hej, jag hoppas det gar bra for dig? Hur mar du? Hur har det kants efter operationen? Hur funkar toalettbesoken? Problem? Smarta? Det vore intressant att hora hur det fungerat/ar for dig.
Kram, Maria

Nillano sa...

Hej vännen, undrar fortfarande hur det gick när du ringde doktorn?! Kramar till dig