måndag 11 maj 2009

Måndag 11 Maj 2009

Så, då är jag tillbaka efter ett långt uppehåll, eller vi får väl se om jag kommer börja blogga regelbundet igen eller ej. Uppehållet var inte planerat, det blev bara så. Har inte haft nån direkt lust helt enkelt.

Jag mår väl sådär, allt är ju relativt. Är dock en del toalettbesök, det märker man när man skriver ner dem (vilket jag slarvat med). På nätterna har jag varit uppe typ fyra till sex gånger å sen har det bara rullat på. Vissa timmar är lugnare och visa är värre. Kan ju gå flera timmar utan något toalettbesök, och sen plötsligt många på en gång. Sen så är det lite problem med att hålla sig också, har ju blivit en del gånger jag inte hunnit fram till toa i tid. Allt detta resulterar ju i att jag inte vågat mig ut så mycket, är ju inte så jag ger mig ut på en långpromenad, även om jag gärna gjort det. I övrigt mår jag bra, utan att jag självklart är lite trött på grund av störd nattsömn.

Är ju svårt att veta vad som är normalt? Hur lång tid tar det innan det blir bättre? Blir det bättre?

Ni andra som är IRA opererade, hur har ni haft det?

Är på vissa sätt självklart helt underbart att vara av med stomin, men jag har förlorat säkerheten jag känt Jag är ju nu hela tiden orolig för vart närmaste toa är, när jag ska behöva den och om jag kommer hinna dit. Alltså som det var innan ileostomioperationen,

1 kommentar:

Nillano sa...

Hej gumms! Kul att få läsa lite om dig.
Hoppas du kommer få må bättre snart.
Och att någon med IRA erfarenhet skriver till dig!
Önskar du ska slippa så många toalettbesök! Läste någonstans att det kunde bli som helt vabligt igen. Var nog på ilco forumet eller knasmage. Minns inte.
Hoppas du hittar någon att ventilera tankar med.
Tänker på dig!
Många många kramar!