torsdag 28 maj 2009

Torsdag 28 Maj 2009

Igår var jag på Liseberg med mina bröder, deras respektive och mina brorsbarn. Var en helt underbar dag!!! Åkte två attraktioner; Balder och Kanonen. Inser att sånt inte är så mycket min grej längre, får värsta dödsskräcken och hinner tänka ut minst 50 sätt att dö. Lite konstigt kanske för är egentligen inte rädd för att dö, ska jag vara riktigt ärlig så funderade jag ju på att ta saken i egna händer senast jag låg inne. Men när man flyger fram i en väldig fart, i rakt ner i stupliknande backar runt i loopar och hursomhelst så kan jag inte låta bli att få lite panik! Tror mer det handlar om att jag är rädd om mitt liv (trots mina svarta tankar när jag låg inne). För så länge jag mår hyfsat bra så vill jag inte göra något för att riskera det. Är väl därför också jag tycker folk som röker är så sjukt idiotiska som frivilligt offrar sin hälsa och sina liv (de fattar inte hur jäkla lyckliga de ska vara som är friska, och så riskerar de detta!)

I vilket fall som helst var dagen underbar, åkte även några grejer med min treåriga brorson, min kärlek till honom går inte ens att beskriva med ord, han är den bästa medicin som finns!!! Magen var dessutom jättesnäll, var inte på toaletten en ändå gång under de fem timmarna.

Efter fem roliga timmar på Liseberg totaldäckade jag när jag kom hem, när jag vaknade efter två timmar var jag så slut att det nästan kändes som om jag var sjuk (ni känner igen den känslan va?). Detta fick mig att fundera över hur det ska gå att börja arbeta heltid på måndag, men men, vi får se...

Idag har jag inga särskilda planer, ska med en kompis på lägenhetsvisning. Förutom det så ska jag ägna dagen åt att städa och äta. Idag ska näringsdryckerna komma också, tänke även prova att laga ett recept jag aldrig testat förut, hoppas det blir gott!

Fick papper från Försäkringskassan idag, skulle återigen fylla i att jag var sjukskriven (efter att arbetat två dagar) och motivera varför jag inte kan arbeta. Hoppas verkligen att de godtar det igen och inte börjar bråka med mig, men man vet ju aldrig för snart måste man ju ligga i koma för att vara godkänd som sjukskriven.

Vad gäller vikten så gick jag upp lite i förrgår och har nu stannat där, skönt i alla fall att jag inte gått ner mer. Så nu ligger vikten på 53,5 kg. Men upp ska den!!! På Liseberg igår hade jag ett par jeans jag hittade i garderoben och som jag inte kunnat har på massor med år (har ju varit ständigt kortisonsvullen och så är de köpta för typ 8 år sedan eller nåt sånt). För två veckor sedan när jag och Therese var på "Modell för en dag" fotograferingen passade de bra, nu var de alldeles för stora, gick och drog i dem hela dagen. Har dock ett par jeans (som jag också hittade lång in i garderoben) som är ännu en storlek mindre, får väl leva i dem den närmaste tiden då. Alla kläder är ju för stora och vill ju inte köpa nya eller för vikten ska ju upp.

Ja, ett inlägg med lite blandade saker och lite veligt upplägg. Men så är min hjärna nu, velig - välkommen till den!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är hon fin, men det är ungefär så alla mammor säger om sina barn också hur fula de än är...haha.
Hon får gå ut ibland i kopppel. Men börjar man så får man fortsätta för de lär sig snart hur de ska bära sig åt för att göra en galen. Min kattflicka sitter vid dörren och fullkomligt skriker konstant tills jag fattar vinken. Vilket jag gör långt tidigare men jag hoppas ju på att hon ska ge med sig.

Haha, känner igen dig när du skriver om Liseberg. Jag är ingen karusellmänniska. Tycker det är rena rama nära döden upplevelsen. Men jag går gärna på Liseberg och tittar på alla andra som åker. Tycker det är minst lika roligt. Lättroad med andra ord..
Ha det fint! kram

Nillano sa...

Hej du är inge ensam om tankarna om karusellerna, haha jag titta säkerheten dom som jobba, och allt *skrattar* När jag var där förra sommaren, är inte riktigt min grej häller, men efter drygt 7 gånger i ballder var jag uppvärmd, haha.
Förstår du var trött, en aktiv dag.
Hoppas det går bra på måndag vännen!
Och att inte FK börjar krångla, suck!
Härligt med vikten! Hoppas den hållersig som sagt!
Kramar till dig!

Nillano sa...

Hej, har du spotify? Hur funkar det, blir man ibjuden av vänner som har det för att testa? Annars kostar det va?
Kram