måndag 1 juni 2009

1 Juni 2009

Ny månad, ny vecka, ny dag - nytt liv?
Kan ju i alla fall hoppas att det blir lite friskare framåt!

Jag har haft en helt underbar helg!!! I fredags var vi ett gäng på 10-15 pers som var i fästningsparken och grillade lite. I lördags solade jag med Therese ett par timmar i parken sen så bar det av in till storstan för att äta middag och bowlade med några underbara vänner (som även är mina kollegor) efter bowlingen (som jag inte helt oväntat förlorade) så satt vi oss på ett uteställe på paradgatan och tjötade och drack drinkar, var hur trevligt som helst. Gårdagen spenderades med min ena bror och hans familj samt mor, vi gjorde våfflor och myste i solen.

Idag är jag tillbaka till jobbet, känns rätt tufft. Inte för att jag varit sjuk, utan för att man inser ett sånt sjukt svårt och påfrestande jobb man har. Särskilt som läget är nu när ekonomin är skit och kommunen går massor med miljoner back, vilket innebär att det ska sparas och göras nedskärningar vilket gör min arbetssituation ännu tyngre...

2 kommentarer:

Nillano sa...

Hej! Hoppas det går bra på jobbet!
Kram

Anna sa...

Har nu ägnat flera timmar åt att läsa din blogg, från början till detta inlägget.. Har nyligen blivit stomi-opererad, och jag klarar det knappt. Ville bara säga att din blogg hjälpt mej väldigt mkt, jag fick mer energi ikväll av att läsa den och det betyder väldigt mkt just nu när jag är så långt ner! Tack!