måndag 15 juni 2009

Måndag 15 juni 2009

Så var helgen slut och en ny vecka börjar. Men börjar med att gå tillbaka i tiden och se vad som hänt de senaste dagarna.

I fredags var jag ju och tränade efter jobbet, när jag kom hem gjorde jag en underbar kladdkaka och vispade grädde, det var mumsigt! När jag stod där och gjorde kladdkakan drabbades jag plötsligt av dåligt samvete, skulle på min brorsons dop på söndagen och när man andra bror döpte sitt första barn så höll jag ett tal. Hade bestämt mig för att inte göra om detta, men kände mig plötsligt jättedum om jag inte gjorde det samma på denna broderns första barns dop. Så var bara att sätta sig och panikskriva ett tal, tog mig typ en timme och blev lite nödrim och så, men utefter förutsättningarna blev det ok.

Lördag morgon blev det träning igen, sen bar det av hemåt för lite vila. Åkte in till storstaden och åt lite grekisk mat med två kollegor och sedan åkte vi hem till en tredje kollega och hade singstar-förfest! Var jättekul även om jag är kasssingstar, sjunger falskt och är tondöv. Vid kl.24 tog vi oss ut i stadens nattliv, dansade och hade kul! En lyckad kväll förutom att jag hade en stund av väldig ledsamhet p.g.a som hänt det senaste med mig och min f.d bästa kompis.
Tycker jag mått rätt ok, men har väl handlat om att jag vägrat tänka på det, är egentligen grymt jobbigt. Detta året har nog varit det tuffaste någonsin, vet inte hur mycket mer jag faktiskt orkar. Trots att jag gått igenom en massa skit tidigare i livet, eller kanske på grund av det, så tycker jag nog att det som har hänt i år tar alla rekord. Har egentligen inte mått fysiskt sämre och så än vad jag gjort tidigare, är väl bara det att jag rent psykiskt är totalt slutkörd, Blir det fler motgångar nu så vet jag inte längre hur jag ska klara att hålla mig ovanför ytan. Och hade det inte varit för att jag faktiskt har fantastiska männsikor runt omkring mig så hade jag varit helt chanslös.

Är tur att man har ett jobb att ta sig till fem dagar i veckan, hade nog varit lätt att bara ligga i sängen och deppa dagarna igenom annars. Usch vad jag gnäller, men idag mår jag faktiskt inte alls bra! Men men, får väl försöka ta nya tag..igen...

Inga kommentarer: