torsdag 11 juni 2009

Torsdag 11 Juni 2009

Så har man snart gjort den andra hela arbetsveckan efter sjukskrivningen, känns bra.

Igår var jag inne och shoppade efter jobbet, jäklar vad jag fyndade!!! Om jag inte räknade fel så handlade jag för cirka 800 kronor, och för det fick jag 6 linnen, 2 t-shirts, ett par bikinibyxor och ett rouge. Grymt bra ju!!!

Idag ringde jag det underbara stället försäkringskassan (obs! ironi!), ville veta vart mina pengar tagit vägen. Har fått ersättning för en del av mig, men sen gick jag ju tillbaka och jobbade två dagar, innan jag blev inlagd igen, så för den sista delen har jag inget fått. Får av kundtjänst beskedet att pengar kommer att utbetalas den 26/6, hon visste dock inte hur mycket. Ifrågasatte att beslutet var taget men att pengarna inte kommer förrän om två veckor, hur har de tänkt att folk ska kunna betala sina räkningar och köpa mat? Det hade hon inget svar på. Ska ringa min handläggare imorgon (när jag kollat upp vad hon heter, och ifrågasätta detta). Nu är det visserligen så att jag klarar mig för de råkade betala ut alldeles för mycket lön (så får mindre nästa månad), men det vet ju inte Försäkringskassan, och rätt ska vara rätt!

Annars rullar väl det mesta på som vanligt. Är dock sjukt nyfiken på att veta om de kommer godkänna ansökan om lägenhetsbyte, vore så jäkla kul! Jag har verkligen noll tålamod när det handlar om saker man vill ha! Hade i alla fall känts bättre om jag visste om det blir av och ungefär när! Men är väl bara till att försöka hålla sig lugn.

Förresten, vikten ligger fortfarande på 56 kg, har tydligen stannat av lite. Kan inte låta bli att köpa nya kläder, men är väl kanske inte så smart eftersom jag troligen kommer att gå upp.

Inga kommentarer: