fredag 5 juni 2009

Fredag 5 Juni 2009

T.G.I Friday
Idag känner mig glad, så glad! Har ingen aning varför, men det faktum att det är fredag och första hela arbetsveckan efter två månaders sjukskrivning är avlarad gör ju inte saken sämre. Dessutom är det röd dag imorgon vilket betyder att kontoret stänger redan kl.13 idag. Vi måste i och för sig flexa ut tidigt om vi ska kunna gå då, men möjligheten i sig är ju trevlig.
Glömde att väga mig imorse kom jag just på, är ju ett bra tecken i och för sig, då tänker jag ju med andra ord inte lika mycket på min vikt längre. Ska bli intressant att se vart min kropp trivs, på vilken vikt alltså. Om jag nu får må bra ett tag och leva så som jag gör, det vill säga äta och träna ordentligt så som jag vill, så får man se vart vikten ligger om ett halvår. Jag är inte den som gör något särskilt för vikten, utan resonerar så som att så länge jag mår bra och lever någorlunda sunt så hamnar den där det är meningen att min kropp ska ha den. Har ju haft kroppen fullproppad med mediciner i så många år, så nu när den är medicin fri så är det ju en helt annan kropp, kortisonet gjorde mig ju otroligt svullen. Såg förra veckan ett kort som tog cirka en månad innan min stomioperation, jag var helt gigantiskt svullen. Kan knappt fatta att jag har sett ut så! Nästan så det är lite synd att jag bloggar anonymt, annars skulle jag kunnat visa före och efter kort, eller vad sjutton! Det ska jag faktiskt nog ta och göra!!! Är ju även tänkt visa kort på hur min mage ser ut nu med ärr och så, men måste ladda upp de korten först nån dag.

Med kortison/innan stomioperation



Utan kortison/med stomi
(här vägde jag dock några mer kilo än just nu)



Hittade tyvärr inte de korten jag egentligen tänkt lägga upp, datorn krånglade lite med det, men viss skillnad är det ju även på dessa va?

Inga kommentarer: